תנועת הנוער ‘ודבר דבר’ – מיסודו של מרן זיע”א בצעירותו


אחד הדברים הבולטים שהיו במרן פוסק הדור זצוקללה”ה הוא – “השיעורים!”.

רבבות של שיעורי תורה, הלכה ומוסר מסר מרן זיע”א במשך חייו, בארץ ובכל העולם כולו. רבים לא יודעים, אבל כל זה התחיל בצעירותו, ב”חברת דרשות נער ישראל”.

כשהיה מרן מאור עינינו זצוקללה”ה נער צעיר לימים בישיבת פורת יוסף תכב”ץ, הקים בשנת ה’תרצ”ו לפ”ק (בהיותו בגיל חמש עשרה בלבד) יחד עם חבריו ר’ דוד שראבני ור’ שלום חבשוש חברה אשר נועדה לחנך את הבחורים הצעירים לישא מדברותיהם, ולדרוש בפני קהל עם ועדה.

בכל יום שבת היו מתאספים החברים בקבוצה זו, והיו לומדים במשך כשעתיים (!) רש”י על הפרשה

, ולאחר מכן היה דורש את דרשתו אחד מן החברים בחברת הדרשות, כל אחד בתורו.

לדרשות אלו היו מגיעים בחורים מישיבת פורת יוסף תכב”ץ ואף מישיבות אחרות, והיו מקשיבים לקול הנער אשר דברי אלקים חיים יוצאים מתוך גרונו.

ברוך ה’ ובסייעתא דשמיא מרובה, גברה התודעה בקרב הציבור למלאכת הכתיבה, עליה דיבר מרן זיע”א בכל הזדמנות, ועודד בחורים, אברכים ותלמידי חכמים לכתוב את חידושיהם, ולהעלותם עלי גיליון.

אך עדיין לא קם ארגון אשר יעודד וידרבן את צעירי הצאן, לדרוש לפני העם דברי תורה אשר קיבלה נשמתם בהר סיני.

“אם אין גדיים אין תיישים”. אותם צעירים, הם אשר עתידים להנהיג את העם בדור הבא, ואנחנו צריכים להכשיר אותם לכך.

לשם כך המרכז למורשת מרן “להבין ולהשכיל” אזר כגבר חלציו ליטול על עצמו את המיזם החשוב “ודבר דבר”, מיזם אשר דומה במתכונתו לאותה חברת דרשות אשר יסדה מרן בצעירותו. ובמלאת שנים עשר חודש לפטירתו של מרן זיע”א נפתחו הסניפים הראשונים של הפרויקט.

בעבר, בכל שבת קודש היו מתאספים למעלה ממאתים בחורי הישיבות המסולאים בפז בכל סניפי “ודבר דבר” ברחבי הארץ, מהם בליל שבת ומהם בשבת עצמה, לומדים כחצי שעה רש”י על הפרשה, ולאחר מכן דורש הבחור אשר הגיע תורו. כאשר הגרלות היו מתקיימות בין המשתתפים בפרויקט.

את התועלת שבדבר זה כמעט ואי אפשר לתאר עלי כתב. המשתתפים הרבים מספרים על התועלת המרובה שבדבר, שברוך ה’ הגיע הזמן בו הם יכולים להוציא את הפוטנציאל שבהם החוצה, מה שהיה חסר עד היום.

כעת, פרויקט נפלא זה הופסק מחמת חוסר תקציב, ומקווים אנו לחזור להפעילו כאשר תהיה לנו האפשרות בעזרת ה’ יתברך.

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן