משלחן הראשון לציון • איך מותר לברך "שככה לו בעולמו" על רייאת אשה נאה ומה הדין ללכת בבגדי פריצות ולהסתכל אפי' בקרובות משפחה? / הרב יצחק יוסף

מידי שבוע אתר "מורשת מרן" מביא תשובה הלכתית חדשה, מאשר השיב  מרן פוסק הדור הראשון לציון והרב הראשי לישראל  הגאון רבינו יצחק יוסף שליט"א, מח"ס ילקוט יוסף.

השבוע המאמר עוסק בנושא: איך מותר לברך "שככה לו בעולמו" על רייאת אשה נאה ומה הדין ללכת בבגדי פריצות ולהסתכל אפי' בקרובות משפחה?

תרמו להחזקת האתר!

 

בס"ד, ‏כ"ב חשון תש"פ, 187-2/פ'

לכבוד הרב היקר והנעלה, שוקד באהלה של תורה, כש"ת הרב אלחנן בראון נ"י                                            שלום רב,

לשאלתו אודות מה שמובא בספר חזון עובדיה הלכות ברכות (עמ' תנ"ז) שהרואה בריות נאות, ואפי' גויים, או בהמה נאה אומר בא"י אמ"ה שככה לו בעולמו, ובהערה הוסיף שכתב האליה רבה ע"ז שבגמ' (ע"ז כ'.) מבואר שמברך אפי' על אשה נאה ע"כ, והעיר בביאור הלכה דבע"ז (כ'.) מוכח שלענין אשה אפי' סתם הסתכלות אסור ע"ש, ובאמת שלענין הברכה בראיה בעלמא אפי' גבי אשה שרי, וכמ"ש המשנה ברורה עצמו (סי' ע"ה סק"ח) שראיה בעלמא לפי תומו בלא נהנה שרי, וכן מבואר בשיטה מקובצת (כתובות י"ז.) בשם הרמ"ה, ולפ"ז אף כאן הרואה אשה נאה ביותר, והוא דרך ראיה בעלמא, מברך עליה שככה לו בעולמו, וכדברי האליה רבה, וכ"פ בערוך השלחן וסיים שאע"פ שאסור להסתכל באשה, זהו רק דרך הסתכלות הרבה, אבל בראיה בעלמא לית לן בה ע"כ, ותמה ע"ז אנן בדור הזה איך נוכל שלא לחוש להרהור.                                                                                                                              הנה עיין בצל"ח (ברכות כ"ד.) ד"ה שוק שפרש"י ערוה להסתכל, והקשה מאי איריא שוק אפי' באצבע קטנה אסור וכמ"ש שם דכל המסתכל באצבע קטנה כאילו מסתכל במקום התורף, אלא ע"כ דעל אצבע קטנה ושאר מקומות הגלויים נאסר כך להתבונן בכוונה ליהנות, משא"כ בשוק ושאר מקומות מכוסים דאסור גם בראיה בעלמא, ודייק כן מהרמב"ם (פכ"א מאיסורי ביאה ה"ב) שכתב והמסתכל אפי' באצבע קטנה של אשה ונתכוון ליהנות כמי שנסתכל במקום התורף. הרי שכל האיסור במתכוון ליהנות, וכן דייק ברמב"ם הים של שלמה כתובות (פ"ב סי' ג') דאסרו רק דרך הסתכלות בדמותה והתבוננות בצורת קלסתרה ולא ראייה בעלמא, וכן הביא פמ"ג (מש"ז ע"ה סק"א) בשם הב"ח, וכן דייק בשו"ת אגרות משה (או"ח סי' מ') ע"ש בכל דבריו. וע"ע בספר יד מלאכי (אות קע"ט). ועל כן אם בדרך מקרה ראה אשה נאה ואינו מתכוון להנות מראייתה ע"ז כתב בחזו"ע שיכול לברך שככה לו בעולמו, וכמובן שמיד יפנה מחשבתו ולא יהרהר אחריה.                                                                                                                  והנה מקור הדין לאיסור הליכה בבגדי פריצות מבואר בש"ס בכמה דוכתי, בגמ' מו"ק (כב:) אמרו, האשה קורעת על מתה וקורעת אתהתחתון ומחזירתו לאחוריה, וחוזרת וקורעת את העליון כדי שלא יראה גופה. [וכ"ה בש"ע יו"ד סי' שמ סי"א, וע' ביביע אומר ח"ו יו"ד סי' לב]. וכן אמרו בסוטה (ח.) מחלוקת ר"י וחכמים אי חיישינן להרהורא בקריעת בגדי סוטה. ומבואר, דבעלמא ודאי אסור. ובגמ' ברכות (כד.) א"ר יצחק טפח באשה ערוה, למאי, אילימא לאסתכולי בה, והא אר"ש למה מנה הכתוב תכשיטין שבחוץ עם תכשיטין שבפנים, לומר לך כל המסתכל באצבע קטנה של אשה כאילו מסתכל במקום התורף. אלא באשתו ולק"ש.                                                                                        וגרסינן בברכות (כה:) ערוה בעששית, אסור לקרות ק"ש כנגדה, ולא יראה בך ערות דבר אמר רחמנא, והא קא מתחזיא. וכ"פ מרן בש"ע (סי' עה ס"ה). וכתב הרמב"ם (פ"ג מהלכות קריאת שמע), דאסור להסתכל כנגד הערוה וכו' וכל גוף האשה ערוה, לפיכך לא יסתכל בגוף האשה כשהוא קורא, ואפי' אשתו. ואם היה מגולה טפח מגופה לא יקרא ק"ש כנגדה. ע"כ. וז"ל מרן בש"ע (סי' עה ס"א): טפח מגולה באשה במקום שדרכה לכסותו, אפי' היא אשתו אסור לקרות ק"ש כנגדה. ובב"י (סימן עה) הביא בשם הרשב"א שכ', דטפח באשה היינו במקום שדרכה לכסותו, לאפוקי פניה ידיה ורגליה. ובדברי חמודות (פ"ג דברכות אות קטז) כתב, דזרועותיה אינה בכלל ידיה, ומסתבר דכל מקום ומקום לפי מנהגו, דמידי הוא טעמא משום הרהור, משא"כ ברגיל בהן. והשיג עליו הא"ר (סק"ג) מדברי הרוקח (סי' שכד), דיש לאסור לקרות ק"ש נגד הנשים ההולכות בגילוי זרועות. וכתבו האחרונים דהיינו אף באלה שדרכן לילך כך כדרך הפרוצות. אך י"ל דכוונת הרב דברי חמודות על הפרק שמגיע לאצילי היד, שהוא המרפק. וכמבואר דין זה בשו"ת יביע אומר ח"ו (או"ח סימן יד אות ג'). ע"ש. ושם דחה מה שכתב בשו"ת ישכיל עבדי ח"ד (סימן ט') להקל בזה.                                                                                                                                                     וז"ל מרן בש"ע (סימן עה סעיף ו'): היתה ערוה כנגדו, והחזיר פניו ממנה, או שעצם עיניו, או שהוא בלילה, או שהוא סומא, מותר לקרות, דבראייה תלה רחמנא והא לא חזי לה. ע"כ. וכתב שם המשנה ברורה, והאחרונים הסכימו דכל אלו העצות לבד מהחזרת פנים לא מהני, דלא כתיב ולא תראה אלא ולא יראה, ר"ל לא יראה הרואה. ואפילו החזרת פנים שהותר, הוא רק דוקא אם החזיר כל גופו, ועומד בצד אחר, דנעשית הערוה מצידו. אבל אם החזיר פניו לבד, לא מהני. וא"כ בהוא עצמו ערום לא יצוייר שום עצה שיהא מותר לדבר ד"ת. ע"כ. ואמנם אין זה לדעת מרן, שהרי התיר להדיא בעוצם עיניו. וראה באורך בילקו"י הלכות קריאת שמע סי' עה.                                                            והנה בבן איש חי (פרשת בא אות ח) כתב: נשי הערביים שדרכן לגלות זרועותיהן אע"פ שדרכן תמיד בכך לא יקרא כנגדן. וכתב ע"ז בהליכות עולם ח"א (עמוד קכא) בזה"ל: הנה אין כוונת הרב להתיר בבנות ישראל שנהגו לגלות זרועותיהן, אלא נראה דרבותא קאמר שאפילו בערביות יש לאסור, וכ"ש בנות ישראל שהוזהרו על הצניעות. וכ"כ בתפארת שמואל על הרא"ש (פ"ג דברכות סימן לז), דדוקא מה שדרך הנשים לגלות תמיד, כגון הפנים והצואר והידים, אבל במקום שרגילים בגילוי זרועותיהן, וצוארן פתוח עד סמוך לדדים, זהו מנהג רע וקורא אני עליהן חוקים לא טובים וטפח באשה ערוה. ע"כ. וכ"כ המשנ"ב (סי' עה סק"י): ודע שאפי' אם דרך אשה זו וחברותיה במקום ההוא לילך בגילוי שוק וזרועות כדרך הפרוצות אסור לקרות כנגדן. ע"ש.                                                                    ובשו"ת ישכיל עבדי ח"ד (חאו"ח סימן ט) נשאל אם  מותר לומר דברים שבקדושה כנגד נשים הרגילות ללכת בזרועות מגולות, וצידד להתיר בזה, והביא סמך לדבריו ממ"ש בבא"ח (פרשת  בא אות י) בדין אשה המניקה את בנה, שי"א שמכיון שדרך האשה לגלות דדיה בעת היניקה, הרי באותו זמן נחשבות דדיה כמו כפות ידיה ופניה, ויש לסמוך ע"ז בשעה"ד. ורק אם אינה מניקה שדרכה להצניע דדיה ומקפדת ע"ז אז אסור לקרות כנגדה. ומדתלה הדבר במקפדת שלא בשעת יניקה, מבואר שאם אינה מקפדת גם בשעה שאינה מניקה הו"ל כמו כפות ידיה ופניה. ודון מינה לגבי גילוי זרועות בזה"ז שמכיון שאינן מקפידות לכסותן הו"ל ככפות ידיה. ע"כ. ובמחכ"ת אין דבריו נכונים בכוונת הבא"ח, אלא כל אשה בשעה שאינה מניקה מקפידה להצניע דדיה, ולכן אפילו היא אומרת שאינה מקפדת כלל אסור לקרות כנגדה. וגם בשעה שמניקה, דרך נשים צנועות  שמכסות  הדדים  בעת  ההנקה,  או  פונה לאיזו פינה באין רואה. וכבר כתב המאירי בכיו"ב (גיטין פט.) שאשה האוכלת בשוק או שהולכת נטויית גרון, או מניקה ברבים ואינה חוששת לגילוי בשרה, הוא מטכסיסי אשה סוטה. ע"ש.                                                                                                     וכ"כ כיו"ב הגאון מליבאוויטש בספר צמח צדק על הש"ס (בפ"ג דברכות סוף אות ד) וז"ל: והאם נאמר שאם ירצו הנשים לנהוג ללכת בימות הקיץ בשוק מגולה, שאין בזה משום שוק באשה ערוה, אתמהה. ישתקע הדבר ולא יאמר, דהא ודאי כיון שהוא ערוה לא מהני מנהג בזה, שמנהג כזה הוא אותיות גיהנם, וכמ"ש השל"ה. וע"ע בשו"ת צור יעקב ח"ב (סימן א). ע"ש. וכ"ש כאן שאפילו נשים שאינן צנועות כל כך מקפידות לכסות דדיהן, א"כ ודאי שאסור לקרות כנגדן. ובודאי שגם הרהמ"ח מודה בזה, שאסור לקרות נגד דדיהן שלא בשעת יניקה. וכ"ש שרוב האחרונים פסקו לאסור גם בשעה שמניקה. וכמ"ש הח"א והמשנה ברורה ועמודי השלחן וכה"ח. וכן העלה בשו"ת לבושי מרדכי (חאו"ח מה"ת סי' כא). ע"ש. ומ"ש עוד הרב ישכיל עבדי להוכיח ממה שעינינו הרואות לכמה רבנים גדולים שעורכים חופה וקידושין בחתונות שנמצאים שם נשים פרועות ראש וחשופי זרועות, ומברכים ברכות אירוסין ונישואין, ואין פוצה פה ומצפצף, תמיהני על ראיה זו, שהרי ברור שאין הרבנים מברכים אלא בעצימת עינים או החזרת פנים היכא דאפשר. וכמ"ש בשו"ת יביע אומר ח"ג (חאו"ח סי' ז). ע"ש. ומה שדייק עוד בישכיל עבדי מלשון הרהמ"ח שכתב לאסור בנשים ערביות שהולכות בגילוי זרועות, והיינו משום שבנות ישראל דרכן לכסות, מוכח מזה שאם גם נשים יהודיות דרכן לגלות זרועותיהן מותר לקרות כנגדן. דבריו תמוהים, דהא ודאי דהרהמ"ח לרבותא קאמר הכי, וכמש"כ לעיל. לכן מה שהעלה שם להתיר בשעה"ד. לפע"ד ליתא, והא סמא בידיה לעצום עיניו מראות ברע.                                  וצריכים להזהר בזה במקום שמחיצת עזרת נשים קצרה, ונראות משם נשים הבאות בזרועות מגולות, שיסב פניו ועיניו לצד אחר, משום טפח באשה ערוה.                                                                                                      וראיתי מובא בספר אחד ששאל את מרן אאמו"ר  שהוא מוסר שיעורי תורה לנשים מקרובות המשפחה, אך הם לבושות בלבוש לא צנוע, ואם יוריד כל הזמן את עיניו למטה, נראה שלא יועיל בדברי המוסר שמדבר עימם לקרבם לתורה. והשיב מרן אאמו"ר, אסור להסתכל בשום אופן, אלא יסתכל לצדדים. והשואל ענה שזה לא ילך בשום אופן, והביא שיש שמועה בשם החזו"א שמותר לומר דברי תורה לפני חילוניים אע"פ שהם לבושים שלא בצניעות. אם אינו מתכוין להסתכל. והשיב מרן אאמו"ר אני לא יכול להתיר איסור.

בברכת התורה,

יצחק יוסףהראשון לציון הרב הראשי לישראל

ונשיא הרבנות הראשית לישראל

 

תגובות

(0)

יום שני, ח׳ בכסלו ה׳תשפ״ה

היום האתר מוקדש לע״נ

פלילה בת מיסה ע"ה

בחן את עצמך!

בוא לבדוק עד כמה אתה בקיא בתורתו
של מרן רבינו עובדיה יוסף זיע״א

כתבות נוספות

פינת ההלכה

האם רק בנר חנוכה נוהגים הספרדים כחכמי אשכנז? פינת ההלכה | הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א

ז׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום ראשון)

הכל

שידור חי מהלויין – שיעורו השבועי של מנהיג הדור מרן הרב יצחק יוסף שליט"א

שבת

וידאו

הגאון רבי דוד צדקה זצוק"ל: דברי הספד ממנהיג הדור וסרטון נדיר מהביקור אצל מרן זיע"א

ג׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

פינת ההלכה

האם מותר לעטוף את המגבעת בניילון מפני הגשמים בשבת? פינת ההלכה | הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א

ג׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

חדשות עולם התורה

ר"ע קריית גת כפיר סויסה בהתייעצות הלכתית אצל מנהיג הדור

ג׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

מכתבים

משלחן הראשון לציון: מקום שחוזרים על קדיש בערבית למרות שאמרו כבר לאחר השיעור, האם יאמר עמם קדיש?

ב׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום שלישי)

וידאו

מנהיג הדור בשיחה לבחורי ישיבת "עטרת דוד" בבני-ברק • צפו

ב׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום שלישי)

אחרונים באתר

מודעה רבא • הגאון הגדול חכם ניסים בן שמעון שליט"א מגיע לקהילת 'חזון עובדיה' לשבת פרשת תולדות

כ״ו במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

אחרונים באתר

צפו • מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף בניחום אבלים אצל משפחת הרב צבי קוגן הי"ד

כ״ו במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

אחרונים באתר

כינוס מועצת חכמי התורה בבית נשיא המועצת מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א

כ״ה במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום שלישי)

התחברו למורשתו של מרן!

הצטרפו אלינו במגוון הרשתות החברתיות כדי להישאר מעודכנים בכל התוכן החדש ביותר!

הירשמו עכשיו
לקבלת הלימוד היומי

וקבלו את ״הלימוד היומי״ בתורתו
של מרן בכל יום לתיבת המייל

הירשמו עכשיו
לערוץ היוטיוב שלנו

ותהנו ממגוון קטעי וידאו
ומדורים נבחרים מתוך האתר

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הוואטסאפ

ותהנו ממגוון תכנים מחזקים
ומעניינים, בכל זמן ובכל מקום

כתבות שאולי פספסת

יום שני, ח׳ בכסלו ה׳תשפ״ה

היום האתר מוקדש לע״נ

פלילה בת מיסה ע"ה

בחן את עצמך!

בוא לבדוק עד כמה אתה בקיא בתורתו
של מרן רבינו עובדיה יוסף זיע״א

ספריית שיעורים להאזנה ממרן

מרן הרב עובדיה יוסף – הקדמה להלכות חנוכה

ז׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום ראשון)

ספריית שיעורים להאזנה ממרן

מרן הרב עובדיה יוסף – אין קידוש אלא במקום סעודה

ז׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום ראשון)

פינת ההלכה

האם רק בנר חנוכה נוהגים הספרדים כחכמי אשכנז? פינת ההלכה | הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א

ז׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום ראשון)

הלימוד היומי

האם מותר להוציא ולד בשבת, מבטן אישה שנפטרה בשבת? הלימוד היומי בתורת מרן

ז׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום ראשון)

הכל

שידור חי מהלויין – שיעורו השבועי של מנהיג הדור מרן הרב יצחק יוסף שליט"א

שבת

אחרונים באתר

מרן לפרשת השבוע – פרשת ויצא ה'תשפ"ה

ה׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום שישי)

אחרונים באתר

האם מותר להמתין עם הקבורה, כדי שיבואו הרבה אנשים ללווייה? הלימוד היומי בתורת מרן

ה׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום שישי)

הרבנית מרגלית

לא הרגשתי בזמן החולף…

ד׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום חמישי)

ספריית שיעורים להאזנה ממרן

מרן הרב עובדיה יוסף – הלכות קידוש בשבת

ד׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום חמישי)

זמני השבת

זמני כניסת ויציאת השבת ע”פ שיטת מרן – פרשת ויצא ה'תשפ"ה

ד׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום חמישי)

הלימוד היומי

בהשכבה מזכירים את שם האבא או את שם האמא? הלימוד היומי בתורת מרן

ד׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום חמישי)

פינת ההלכה

האם מותר לעטוף את המגבעת בניילון מפני הגשמים בשבת? פינת ההלכה | הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א

ג׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

הלימוד היומי

נמצא באמצע פסוקי דזמרה, יכול לומר קדיש יתום? הלימוד היומי בתורת מרן

ג׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

מכתבים

משלחן הראשון לציון: מקום שחוזרים על קדיש בערבית למרות שאמרו כבר לאחר השיעור, האם יאמר עמם קדיש?

ב׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום שלישי)

ספריית שיעורים להאזנה ממרן

מרן הרב עובדיה יוסף – "שמור וזכור" חיוב הנשים בקידוש

ב׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום שלישי)

הלימוד היומי

האם אשה וגר צדק יכולים לומר קדיש על הוריהם? הלימוד היומי בתורת מרן

ב׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום שלישי)

סינון לפי קטגורית מוצר (דף הבית)
עוד קטגוריות +
חיפוש קטגוריות...
סינון לפי קטגורית מוצר (דף הבית)
הדמיה-ספר-תורת-מרן_optimized

ספר "תורת מרן" – שו"ת מהרב שמעון ללוש

50

הדמיה-קובץ-בית-יוסף-תשפהcopy_optimized

18%-

קובץ בית יוסף – גליון נ – שנת תשפ"ה

המחיר המקורי היה: ₪55.המחיר הנוכחי הוא: ₪45.

18%-

שער קובץ בית יוסף תשפה

המהדורה הדיגיטלית: קובץ בית יוסף – גליון נ – שנת תשפ"ה

25

מבצע-לוהט-בחודש-הספר_optimized

39%-

מבצע לוהט לחודש הספר: 3 ספרי "מרן מספר" ב100 ש"ח בלבד!

המחיר המקורי היה: ₪165.המחיר הנוכחי הוא: ₪100.

39%-

שער-גליון-תמוז-תשעד-גליון-ב

קובץ בית יוסף – גליון ב – המהדורה הדיגיטלית, ב10 ש"ח בלבד

10

הדמיה-כריכה-ספר-ללא-רקע-1-1-600x500

קובץ בית יוסף – שנת תש"פ (גליון מה)

35

הדמייה-אוצר-דינים-היומי-כריכה-קשה (1)

14%-

אוצר דינים היומי לאשה ולבת – כריכה קשה

המחיר המקורי היה: ₪35.המחיר הנוכחי הוא: ₪30.

14%-

אגרות-הראשון-לציון-חנוכה

אגרות הראשון לציון – חנוכה / הרב יצחק יוסף

25

הדמייה-אגרות-הראשון-לציון-פורים-600x891 (1)

אגרות הראשון לציון – פורים / הרב יצחק יוסף

25

אגרות-הראשון-לציון-חלק-ג-פסח-600x891 (1)

אגרות הראשון לציון – פסח / הרב יצחק יוסף

25

הדמיה-קובץ-בית-יוסף-תשפד (1)

18%-

קובץ בית יוסף – שנת תשפ"ד (גליון מט)

המחיר המקורי היה: ₪55.המחיר הנוכחי הוא: ₪45.

18%-

כריכה-הדמיה (1)

לרכישה ישירה: קובץ בית יוסף – גליון מד – המהדורה הדיגיטלית

25

ספר-קובץ-בית-יוסף-דיגיטלי

המהדורה הדיגיטלית: קובץ בית יוסף – תש"פ – גליון מה

25

תמונה קובץ תשפד דיגיטלי

המהדורה הדיגיטלית: קובץ בית יוסף – גליון מט – שנת תשפ"ד

25

הדמיה שדרה-MoreshetMaranWIN

27%-

לראשונה, בהפקה מהודרת: "מָרָן מְסַפֵּר 1" – סיפורים ממרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א

המחיר המקורי היה: ₪55.המחיר הנוכחי הוא: ₪40.

27%-

הדמיה הגדה של פסח מרן 2

הגדה של פסח – מורשת מרן, עם סיפור יציאת מצרים ממרן

35

הראשון לציון מכחיש

ילקוט טהרה – טהרת המשפחה / מרן הרב יצחק יוסף

50

IMG_8441-e1563097991911 (1)

20%-

קובץ בית יוסף – גליון מג – המהדורה הדיגיטלית, ב10 ש"ח בלבד

המחיר המקורי היה: ₪50.המחיר הנוכחי הוא: ₪40.

20%-

הדמיה לאגרת לבן תורה

יצא לאור מחדש עם הוספות! איגרת לבן תורה – הרב יצחק יוסף

25

כריכה הדמיה

יצא לאור! קובץ בית יוסף – שנת תשע"ט

35

שער גליון סיון תשעד - גליון א

קובץ בית יוסף – גליון א – המהדורה הדיגיטלית, ב10 ש"ח בלבד

10

סט ילקוט יוסף

15%-

סט ילקוט יוסף המלא והמעודכן 32 כרכים, ב1440 ש"ח בלבד!

המחיר המקורי היה: ₪1,700.המחיר הנוכחי הוא: ₪1,440.

15%-

כריכה בת מצווה

מזכרת לבת מצווה שלא תשכח לזמן ארוך!

הדמיה - הגש''פ ילקוט יוסף

13%-

הגדה של פסח ילקוט יוסף

המחיר המקורי היה: ₪40.המחיר הנוכחי הוא: ₪35.

13%-

הדמיה שבט

קובץ בית יוסף – גליון מג, שבט תשע"ח

12

הדמיה (2)

קובץ בית יוסף – גליון מב, טבת תשע"ח

12

הדמיה (2)

קובץ בית יוסף – גליון מא, כסלו תשע"ח

12

תמונה ראשית - קובץ בית יוסף המהדורה הדיגיטלית

32%-

מארז גליונות קובץ בית יוסף – שנים א-ג (37 חוברות), במהדורה הדיגיטלית

המחיר המקורי היה: ₪370.המחיר הנוכחי הוא: ₪250.

32%-

ענף עץ אבות

ענף עץ אבות – כרך 1

34

לויית חן

לוית חן – כרך 1

34

טהרת הבית

טהרת הבית – 3 כרכים

103

מאור ישראל

מאור ישראל – 4 כרכים

135

הליכות עולם

הליכות עולם – 8 כרכים

255

שות יחוה דעת

שו"ת יחווה דעת – 6 חלקים

179

שער גליון תמוז תשעד - גליון ב

קובץ בית יוסף – גליון ב, תמוז תשע"ד – המהדורה הדיגיטאלית

10

שער גליון סיון תשעד - גליון א

קובץ בית יוסף – גליון א, סיון תשע"ה – המהדורה הדיגיטאלית

10

קיצור ילקוט יוסף

קיצור שלחן ערוך – ילקוט יוסף

90

סט ספרי מרן

סט ספרי מרן

1,750

הדמיה סיון

קובץ בית יוסף – סיון תשע"ז, גליון לח

10

הדמיה אייר תשעז

קובץ בית יוסף – אייר תשע"ז, עם תדפיס מכת"י 'ילקוט יוסף – הלכות ספירת העומר'

10

חדשות עולם התורה

חדשות עולם התורה

שידור חוזר ממסע הלוויה של הג"ר דוד צדקה זצוק"ל רב העיר פרדס חנה

ג׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

וידאו

הגאון רבי דוד צדקה זצוק"ל: דברי הספד ממנהיג הדור וסרטון נדיר מהביקור אצל מרן זיע"א

ג׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

חדשות עולם התורה

ר"ע קריית גת כפיר סויסה בהתייעצות הלכתית אצל מנהיג הדור

ג׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

אחרונים באתר

מודעה רבא • הגאון הגדול חכם ניסים בן שמעון שליט"א מגיע לקהילת 'חזון עובדיה' לשבת פרשת תולדות

כ״ו במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

אחרונים באתר

כינוס מועצת חכמי התורה בבית נשיא המועצת מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א

כ״ה במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום שלישי)

אחרונים באתר

והיו עיניך • מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א בביקור מיוחד בביתר עילית

כ״ג במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום ראשון)

אחרונים באתר

מעמד חלקת תעודות הוראה לאברכי בית ההוראה 'ויוסף עובדיה' ממרן הראש"ל שליט"א

י״ט במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

אחרונים באתר

שמחת השבע ברכות המרכזי לנישואי נכדת מנהיג הדור מרן הראש"ל שליט"א בהשתתפות אדמורי"ם ורבנים • גלריה

י״ז במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום שני)

אחרונים באתר

גלריה • שמחת החתונה לנכדתם המשותפת של מנהיג הדור מרן הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א והראש"ל הרב שלמה עמאר שליט"א

י״ג במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום חמישי)

אחרונים באתר

הילולת הצדיקים הגאון מרן רבי עובדיה יוסף זיע"א והגאון רבי משה לוי זיע"א בהשתתפות מרן הראש"ל שליט"א ועוד רבנים

י״א במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום שלישי)

אחרונים באתר

צפו: היום הרביעי ב"שבוע מרן" עם מנהיג הדור מרן הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א

ה׳ במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

אחרונים באתר

צפו: מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א בכנסי זיכרון ביום הילולת אביו זיע"א

ד׳ במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום שלישי)

אחרונים באתר

11 שנות יתמות: מרן הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א בתפילה והדלקת נר בציון אביו זיע"א

ג׳ במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום שני)

אחרונים באתר

פרס הרב עובדיה יוסף של עיריית תל אביב יפו חולק בירושלים בביתו של מרן הראש"ל הגר"י יוסף שליט"א

כ״ט בתשרי ה׳תשפ״ה (יום חמישי)

אחרונים באתר

יזכו לראות זרע ברך ה' בנים תלמידי חכמים • מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א במכתב מיוחד ללומדים בשבת זו בתורת מרן זיע"א

כ״ח בתשרי ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

אחרונים באתר

מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א בקריאת קודש ל"איגוד האברכים והקהילות" שבנשיאותו לבטל כל פעילות של יציאה לחוץ שאין עניינה לימוד תורה או תפילה

כ״ה בתשרי ה׳תשפ״ה (יום ראשון)