היום נלמד הלכות דיני הבדלה בתפלה
א. טעה ולא הבדיל בתפלה, וסיים תפלתו, ואין לו כוס יין בליל מוצאי שבת להבדיל עליו, אם הוא מצפה שלמחר במשך היום יהיה לו כוס יין, לא יחזור להתפלל. אבל אם הוא סבור שאף למחר לא יהיה לו יין, צריך לחזור ולהתפלל. וטוב שיחזור ״בתנאי של נדבה.
ב. אם בעודו מתפלל, נזכר מיד שלא אמר אתה חוננתנו, ויודע שאין לו יין להבדלה, ואחר שאמר ברוך אתה ה׳ נזכר שלא אמר ״אתה חוננתנו״ יסיים "למדני חקיך", ויחזור לאתה חונן, ואם לא נזכר עד שסיים הברכה ולא התחיל ברכה שאחריה, יאמר אתה חוננתנו בלי חתימה בין ברכה לברכה.
ג. אם כבר התחיל לומר השיבנו וכו', יאמר אתה חוננתנו בברכת שומע תפלה, שמכיון שבברכת אתה חוננתנו ישנה גם בקשה, כשם שהבדלתנו וכו׳, כך פדנו והצילנו משטן רע וכו', וברכת שומע תפלה כוללת כל הבקשות, לפיכך יוצא באמירת אתה חוננתנו בברכת שומע תפלה.
ד. אם לא נזכר עד שהתחיל רצה, יאמר אתה חוננתנו במודים, ואם לא אמר, חוזר לאתה חונן, ואם סיים תפלתו חוזר ומתפלל. אבל אם יש לו יין, לא יאמר אתה חוננתנו בשומע תפלה, כיון שעיקרה הוא שבח ואינה שייכת כל כך לברכת שומע תפלה, אלא יבדיל על הכוס.
(חזון עובדיה שבת ב')