תקיעת שופר בראש השנה בתקופת הקורונה / הראש"ל הרב יצחק יוסף

ערב ראש השנה התש"פ מורנו הראשון לציון הרב הראשי לישראל רבנו יצחק יוסף שליט"א משיב לפורפ' הרב אברהם שטינברג שליט"א על שאלתו בעיניין תקיעת שופר בעידן מגיפת הקורונה

להלן המכתב המלא: לקריאת / ולהורדה לזיכוי הרבים

ב"ה. אלול תש"פ

לכבוד פרופ' הרב אברהם שטינברג שליט"א.

 

שלום רב,

 

ראיתי את שאלת כב' בעניין תקיעת שופר בעידן המגפה קיים חשש גדול שתרסיסי הרוק יתפשטו למרחק רב ועלולים לגרום להדבקה כשחלל בית הכנסת לא מכיל חלונות החוצה והתוקע קרוב לציבור המתפללים, אם אפשר לכסות את הפתח הרחב של השופר במסכת פנים ואף, כשהיא מהודקת עם גומייה חזקה, שבדרך זו ניתן למנוע פיזור תרסיסי רוק, (וראשי משרד הבריאות העוסקים במגפה אמרו שמבחינתם זה הפתרון הטוב ביותר).

אכן מה שיש לחשוש שיהא בזה כדי לשנות את קול השופר, כעין הדין של ציפהו זהב שלא במקום הנחת הפה, וכב' בדק את המצב עם הבעל תוקע שהוא גם פיזיקאי, ואמר שלא הרגיש באוזנו הבדל בקול השופר לפני הנחת המסכה ואחריה, וכמו כן אמר לי שבדק במכשיר של תדרי קול ואף כאן לא היה כל הבדל.

 

תשובה.

 

בראשית יש לדון בנדון זה מצד עצם חסימת פה השופר (הרחב) אם לא נחשב לחציצה בפני הקול, ובאמת מבואר הוא במשנה ובגמ' ראש השנה (כז: כח.) שמי שהיה עובר אחורי בית הכנסת או שהיה ביתו סמוך לבית הכנסת ושמע קול שופר או קול מגילה, אם כוון לבו – יצא, ואם לאו – לא יצא. וכ"פ מרן השו"ע  שולחן ערוך אורח חיים הלכות ראש השנה (סימן תקפט סעיף ט) שמי שהיה מהלך בדרך או יושב בתוך ביתו, ושמע תקיעות משליח צבור, יצא, אם נתכוון לצאת, שהרי ש"צ מכוון להוציא את הרבים ידי חובתן. ע"כ. ומבואר בדברי האחרונים  בט"ז (סי' תקפ"ז) ואליה רבה, והגר"ז, ובמשנ"ב (ס"ק יט) שכל זה בלבד שלא עמד רחוק מביהכ"נ כ"כ שאפשר שלא ישמע קול שופר רק קול הברה. (וזאת ע"פ המבואר במשנה (שם) ובשו"ע (סי' תקפז סע' א) שהתוקע בתוך הבור אם העומדים בחוץ שמעו קול שופר יצאו ואם קול הברה שמעו לא יצאו). ועכ"פ אם שומע קול שופר יצ"ח. והנה מבואר בתוס' (שם ר"ה כז: ד"ה ושמע, ובפסחים פה: ד"ה וכן לתפילה), דהלכה כר' יהושע בן לוי דאמר אפי' מחיצה של ברזל אינה מפסקת בין ישראל לאביהם שבשמים, ולכן השומע קול שופר מאחורי בית הכנסת יד"ח. וע' עוד בר"ן שם. ע"כ. ובפשטות מוכח מדבריהם ומדברי השו"ע שאפ' החדר סגור ואטום והשומע מבחוץ שומע קול שופר יצ"ח. וא"כ ה"ה בנ"ד אע"פ שיש כיסוי על השופר כיון שהציבור שומע את קול השופר, יוצא ידי חובה. וראה עוד בתשובות האחרונים בדין שמיעת שופר ברדיו או בטלפון שהביאו ראייה מסוג' זו שאין הרדיו והטלפון חשובים כחציצה בפני קול השופר. משנה הלכות (ח"טו סי' מג). משפטי עוזיאל (ח"א סי' כא). ומ"ש בספרי ילקוט יוסף ימים נוראים (ע' שפא).

 

אמנם מה שיש לדון הוא כמו שציין כב' מצד שינוי קול השופר, וכן יש לדקדק בקול השופר שיעבור דרך השופר ולא דרך דבר אחר, וארחיב מעט. בגמ' ר"ה (כז:) תנו רבנן: ארוך וקצרו – כשר, גרדו והעמידו על גלדו – כשר, ציפהו זהב, במקום הנחת פה – פסול, שלא במקום הנחת פה – כשר. ציפהו זהב מבפנים – פסול. מבחוץ, אם נשתנה קולו מכמות שהיה – פסול, ואם לאו – כשר. ניקב וסתמו, אם מעכב את התקיעה – פסול, ואם לאו – כשר. נתן שופר בתוך שופר, אם קול פנימי שמע – יצא, ואם קול חיצון שמע – לא יצא. ודינים אלו נפסקו בטור ושו"ע ערוך סי' תקפו (סעי' יג-כ) והעולה מהראשונים ואחרונים ונו"כ של השו"ע, מסוגייא זו כמה דינים;

  • שופר שהיה ארוך וקצרו – כשר.
  • גרדו מבפנים או מבחוץ, והעמידו על גלדו, שעשאו דק כמין "גלד" – כשר. ואפילו נשתנה קולו מכמות שהיה כיון שאין השינוי בא מחמת דבר אחֶר אלא מצד עצמותו של השופר כשר כי כל הקולות כשרין בשופר.
  • ציפהו זהב, אם צפה את עובי פי השופר בצדו הפנימי, במקום הנחת פה, דהיינו בקצה הפנימי של עוביו, ששם התוקע מניח את פיו, הרי זה פסול, מפני שהזהב חוצץ בין פיו לבין השופר. אבל אם היה הציפוי חיצוני, שלא במקום הנחת פה – כשר.
  • ציפהו זהב, מבפנים, את דופנו הפנימית – פסול מפני שהתקיעה היא בזהב.
  • ציפהו מבחוץ, אם נשתנה קולו מכמות שהיה – פסול, מפני שצריך לשמוע קול שופר לבדו. ואם לאו – כשר. ע"כ.

 

נמצינו למדין שני דינים הנוגעים לנ"ד:

  • שלא יהיה דבר חוצץ בתוך השופר, ואע"פ שלא נשתנה קול השופר, כי צריך לשמוע קול משופר ולא מדבר אחר.
  • גם דבר שהוא נמצא מבחוץ על השופר כגון שופר שמצופה זהב מבחוץ אע"פ שקול השופר בא מהשופר עצמו, מ"מ אם נשתנה קול השופר פסול כיון שהשינוי גורם לשמיעת קול ע"י דבר אחר ולא מגוף השופר בלבד.

 

ובנ"ד צריך להיזהר מאד שהמסכה עצמה לא תיכנס מעט לתוך פה השופר בצד הרחב ותיגע בדופני השופר מבפנים, ולהקפיד שתהיה כולה מתוחה מבחוץ לגמרי דאל"כ יש לחוש שגם אם לא ישתנה קול השופר, מ"מ שמא הקול בסופו לא עובר על גוף השופר אלא על גם על גבי המסכה וזה פסול כי אין כאן קול מהשופר, וכמו שפסק השו"ע (שם סע' יח) בשם הרא"ש שאם נתן זהב על עובי השופר בצד הרחב, היינו הוסיף עליו כל שהוא ופסול. וכתב המשנ"ב (ס"ק עד) שפסול בכל גווני אף אם לא נשתנה הקול. (וע"ע שם בשעה"צ ס"ק קיא מש"כ להקל בזה בשם הר"ן). וע"ע במאירי שכתב צפהו זהב פירוש כולו או רובו מבפנים פסול, והוא הדין "בהקף משהו לדעתנו שכל בפנים פוסל אף במשהו". ע"כ. מדבריו חזינן כמה צריך להזהר שלא ייכנס מהמסכה לתוך השופר אפ' במשהוא.

 

וגם מה שכתב כב' שלא משתנה הקול בנתינת המסכה על גבי השופר, גם זה לא ימלט מספק כי הנה כתב מרן השו"ע (שם סע' יז) וז"ל המציירים בשופר צורות במיני צבעונים כדי לנאותו, לא יפה הם עושים. ע"כ. ומקורו בטור בשם הרמב"ן בדרשותיו (לר"ה פ"ז ד"ה צפהו זהב)  וטעמו, שמא נשתנה קולו מחמת הציורין אף על פי שאין כולו מצופה במיני הציורין לפעמים הקול משתנה בהן. ע"כ. ומסתמות השו"ע נראה שלא טוב לכתח' לעשות כן כי חיישינן שמא ישתנה קול השופר אבל בדיעבד אם תקע בשופר עם צורות צבעונים מעליו עלתה לו התקיעה כיון "שמסתמא לא חיישינן" שמא נשתנה קולו, וכן כתב בשולחן ערוך הרב (שם אות טז) וז"ל במה דברים אמורים כשלא נשתנה קולו מחמת הציפוי או שאינו יודע אם נשתנה "דמן הסתם לא נשתנה קולו בשביל ציפוי כל שהוא" אבל אם יודע שנשתנה הקול מחמת הציפוי ואף על פי "שהשינוי הוא מעט" פסול לפי שאין קול שופר לבד אלא קול שופר וקול דבר אחר דהיינו הציפוי. עכ"ל. וכ"כ בשו"ת שבט הלוי (ח"ח סימן קלג אות ח) שלכאורה לשון השו"ע שהוא מהרמב"ם [א"ה. נראה שצ"ל רמב"ן וכנ"ל] שכ' דלא יפה הם עושין, "משמע רק זהירות לכתחלה" אבל אם תקע יצא.

 

אלא שבחידושי הריטב"א (ר"ה כז:) כתב ומעתה כל שופר המצופה ומצוייר מבחוץ אין תוקעין בו אלא "אם כן עמדו עליו בקיאים קודם לכן ומכירין שלא נשתנה קולו כלל מפני הציפוי" ושלא היה בו נקב וסדק גם כן, וכ"כ הרמב"ן ומורי נר"ו, וליכא למידק לקולא מדלא קתני אם לא נשתנה קולו כשר דלימא עד שנשתנה ודאי לא פסלינן ליה ומספיקא כשר, דהא ליכא למימר כיון דחזינן ריעותא, דבאיסורא ספיקא דאוריתא לחומרא, ותנא דיני קתני אם נשתנה ודאי פסול ואם לא נשתנה ודאי כשר, הא ספיקא כדינו דספיקא דאורייתא לחומרא. ע"כ. ומבואר מדבריו שמסתמא כן חיישינן שמא נשתנה קולו, וספיקא דאורייתא לחומרא, ודלא כדברי מרן השו"ע וכן הוכיח בשו"ת שבט הלוי שם. ועיין בשו"ת שבט הקהתי (ח"ד סי' ק"ס) שדייק מדברי הרב המגיד (פ"א הל' ו מהלכות שופר) שלכן החמיר הרמב"ן בצביעת ציורים על השופר כי מסתמא חיישינן שמא נשתנה קול השופר, ולכן צריך לדקדק שלא יהיה בציפוי ביותר מכל שהוא [וע"ש שדקדק בדברי השו"ע הרב הנ"ל שרק בציפוי כל שהוא לא חיישינן מסתמא שמא נשתנה], והנה מאן מפיס כמה הוא יותר מכ"ש, ע"כ יש לאסור שלא ידבקו על השופר שום מדבקות אם לא בדקו אם נשתנה הקול מחמת המדבקה. ע"כ. וע' ברבינו מנוח (שם) שכתב צפהו זהב מבפנים במקום הנחת פה פסול צפהו בחוץ אם נשתנה קולו מכמות שהיה פסול לפי שאין זה קול שופר לבד אלא קול דבר אחר מעורב בו ואנן בעינן קול שופר לבד. ואם לא נשתנה וניכר וידוע לכל שקולו עכשו כמבראשונה כשר. ובעבור זה יש לדקדק בשופרות המצויירים ולבדוק אם נשתנה קולו מפני הציור שהרי דרכן של ציירין לתת בגד תחת הציור דהוי כזהב דהכא וראוי להרחיק שלא יצייר אדם שום דבר על השופר תדע דלא חזינן בגמרא ומתניתין שום נוי נזכר בלכתחלה גבי שופר אלא פיו מצופה זהב דהיינו פיו הרחב כדמוקי לה בגמרא והתם ליכא למיחש למידי אבל על גבי השופר לא אשכחן דלשתרי לכתחלה דצפהו זהב קא אמרינן דיעבד אין לכתחלה לא ודין הוא משום "דלמא איכא שינוי קול דלא מינכר להדיא ואין אדם יכול לעמוד עליו". עכ"ל. ומבואר מדבריו שבסתמא חיישינן שמא נשתנה הקול וכמה צריך להזהר בהכי.

 

ואע"פ שבנ"ד המסכה היא על השופר ולא דבוקה בו וע' בבית יוסף (סימן תקפו) שהביא  בשם רבינו ירוחם (נ"ו ח"ב מח ע"ג) שכתב שיש מפרשים בדין שופר בתוך שופר שכשר אפילו "אם נשתנה קולו", ולא דמי לציפהו זהב מבחוץ דפסול אם נשתנה קולו דהתם הזהב "מחובר בגוף השופר והוה ליה שופר ודבר אחר אבל הכא אינו מחובר. ע"כ. וא"כ בנ"ד שהמסכה אינה דבוקה בשופר אלא רק מנוחת עליו ותפוסה בגומייה ליכא למיחש לשינוי קול, וע"ע בספר אורה ושמחה (בראנדסופר הלכות שופר פ"א אות עח), שדייק מכך שה"ה אם כרך בגד על השופר ותקע יצ"ח, מ"מ כבר כתב הב"י (שם) דלא קימ"ל כדברי היש מפרשים אלא כדעת הרא"ש והר"ן דס"ל דבכל גוונא גם אם הציפוי לא דבוק בשופר אם יש שינוי בקול פסול. וכן פסק בשו"ע (סע' כ) וז"ל נתן שופר לתוך שופר, אם הפנימי עודף על החיצון משני צדדיו ונתן הפנימי בפיו ותקע בו, כשר; "והוא שלא ישנה קולו במה שהוא נתון בתוך החיצון"; ואם לאו, פסול. ע"כ.

 

העולה לדינא: הנה הרחבנו בנושא זה וראינו כמה זהרוריות יש בדבר מבחינת ההלכה, בכיסוי השופר בקצהו (במקום הרחב) במסכה, ראשית שלא ייכנס אפ' מעט מהמסכה לתוך השופר, ושנית שלא ישתנה קול השופר אפ' במעט, ומאן מפיס באיזו מסכה משתנה הקול ובאיזה לא, ולכן מן הראוי להימנע ולתקוע ללא כיסוי כלל ולהשתדל שבעל התוקע יעמוד במקום שאין הצבור צמודים אליו כתקנות משרד הבריאות.

 

ורק במקום שאין ברירה אחרת והמקום צפוף מאד, יכולים להורות שהש"צ יתקע בשופר עם כיסוי המסכה על קצה השופר וזאת בתנאי שהמסכה תהודק הדק היטב בגומייה שלא ייכנס מהמסכה לתוך השופר אפ' במעט, וכמו כן יש להיזהר ולהקפיד לבדוק זאת כבר מערב יו"ט שלא נעשה ע"י המסכה שינוי כל שהוא בקול השופר. (ובפרט כפי הנראה שיש לעשות כן רק במסכה הנפוצה בציבור כירורגית אוניברסלית המצויה כיום).

 

בברכה רבה כתיבת וחתימה טובה

יצחק יוסף

הראשון לציון

הרב הראשי לישראל

לחצו כאן להורדה תקיעת שופר בר"ה בתקופת הקורונה

תגובות

(0)

יום שני, ח׳ בכסלו ה׳תשפ״ה

היום האתר מוקדש לע״נ

פלילה בת מיסה ע"ה

בחן את עצמך!

בוא לבדוק עד כמה אתה בקיא בתורתו
של מרן רבינו עובדיה יוסף זיע״א

כתבות נוספות

פינת ההלכה

האם רק בנר חנוכה נוהגים הספרדים כחכמי אשכנז? פינת ההלכה | הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א

ז׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום ראשון)

הכל

שידור חי מהלויין – שיעורו השבועי של מנהיג הדור מרן הרב יצחק יוסף שליט"א

שבת

וידאו

הגאון רבי דוד צדקה זצוק"ל: דברי הספד ממנהיג הדור וסרטון נדיר מהביקור אצל מרן זיע"א

ג׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

פינת ההלכה

האם מותר לעטוף את המגבעת בניילון מפני הגשמים בשבת? פינת ההלכה | הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א

ג׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

חדשות עולם התורה

ר"ע קריית גת כפיר סויסה בהתייעצות הלכתית אצל מנהיג הדור

ג׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

מכתבים

משלחן הראשון לציון: מקום שחוזרים על קדיש בערבית למרות שאמרו כבר לאחר השיעור, האם יאמר עמם קדיש?

ב׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום שלישי)

וידאו

מנהיג הדור בשיחה לבחורי ישיבת "עטרת דוד" בבני-ברק • צפו

ב׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום שלישי)

אחרונים באתר

מודעה רבא • הגאון הגדול חכם ניסים בן שמעון שליט"א מגיע לקהילת 'חזון עובדיה' לשבת פרשת תולדות

כ״ו במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

אחרונים באתר

צפו • מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף בניחום אבלים אצל משפחת הרב צבי קוגן הי"ד

כ״ו במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

אחרונים באתר

כינוס מועצת חכמי התורה בבית נשיא המועצת מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א

כ״ה במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום שלישי)

התחברו למורשתו של מרן!

הצטרפו אלינו במגוון הרשתות החברתיות כדי להישאר מעודכנים בכל התוכן החדש ביותר!

הירשמו עכשיו
לקבלת הלימוד היומי

וקבלו את ״הלימוד היומי״ בתורתו
של מרן בכל יום לתיבת המייל

הירשמו עכשיו
לערוץ היוטיוב שלנו

ותהנו ממגוון קטעי וידאו
ומדורים נבחרים מתוך האתר

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הוואטסאפ

ותהנו ממגוון תכנים מחזקים
ומעניינים, בכל זמן ובכל מקום

כתבות שאולי פספסת

יום שני, ח׳ בכסלו ה׳תשפ״ה

היום האתר מוקדש לע״נ

פלילה בת מיסה ע"ה

בחן את עצמך!

בוא לבדוק עד כמה אתה בקיא בתורתו
של מרן רבינו עובדיה יוסף זיע״א

ספריית שיעורים להאזנה ממרן

מרן הרב עובדיה יוסף – הקדמה להלכות חנוכה

ז׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום ראשון)

ספריית שיעורים להאזנה ממרן

מרן הרב עובדיה יוסף – אין קידוש אלא במקום סעודה

ז׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום ראשון)

פינת ההלכה

האם רק בנר חנוכה נוהגים הספרדים כחכמי אשכנז? פינת ההלכה | הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א

ז׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום ראשון)

הלימוד היומי

האם מותר להוציא ולד בשבת, מבטן אישה שנפטרה בשבת? הלימוד היומי בתורת מרן

ז׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום ראשון)

הכל

שידור חי מהלויין – שיעורו השבועי של מנהיג הדור מרן הרב יצחק יוסף שליט"א

שבת

אחרונים באתר

מרן לפרשת השבוע – פרשת ויצא ה'תשפ"ה

ה׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום שישי)

אחרונים באתר

האם מותר להמתין עם הקבורה, כדי שיבואו הרבה אנשים ללווייה? הלימוד היומי בתורת מרן

ה׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום שישי)

הרבנית מרגלית

לא הרגשתי בזמן החולף…

ד׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום חמישי)

ספריית שיעורים להאזנה ממרן

מרן הרב עובדיה יוסף – הלכות קידוש בשבת

ד׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום חמישי)

זמני השבת

זמני כניסת ויציאת השבת ע”פ שיטת מרן – פרשת ויצא ה'תשפ"ה

ד׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום חמישי)

הלימוד היומי

בהשכבה מזכירים את שם האבא או את שם האמא? הלימוד היומי בתורת מרן

ד׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום חמישי)

פינת ההלכה

האם מותר לעטוף את המגבעת בניילון מפני הגשמים בשבת? פינת ההלכה | הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א

ג׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

הלימוד היומי

נמצא באמצע פסוקי דזמרה, יכול לומר קדיש יתום? הלימוד היומי בתורת מרן

ג׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

מכתבים

משלחן הראשון לציון: מקום שחוזרים על קדיש בערבית למרות שאמרו כבר לאחר השיעור, האם יאמר עמם קדיש?

ב׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום שלישי)

ספריית שיעורים להאזנה ממרן

מרן הרב עובדיה יוסף – "שמור וזכור" חיוב הנשים בקידוש

ב׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום שלישי)

הלימוד היומי

האם אשה וגר צדק יכולים לומר קדיש על הוריהם? הלימוד היומי בתורת מרן

ב׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום שלישי)

סינון לפי קטגורית מוצר (דף הבית)
עוד קטגוריות +
חיפוש קטגוריות...
סינון לפי קטגורית מוצר (דף הבית)
הדמיה-ספר-תורת-מרן_optimized

ספר "תורת מרן" – שו"ת מהרב שמעון ללוש

50

הדמיה-קובץ-בית-יוסף-תשפהcopy_optimized

18%-

קובץ בית יוסף – גליון נ – שנת תשפ"ה

המחיר המקורי היה: ₪55.המחיר הנוכחי הוא: ₪45.

18%-

שער קובץ בית יוסף תשפה

המהדורה הדיגיטלית: קובץ בית יוסף – גליון נ – שנת תשפ"ה

25

מבצע-לוהט-בחודש-הספר_optimized

39%-

מבצע לוהט לחודש הספר: 3 ספרי "מרן מספר" ב100 ש"ח בלבד!

המחיר המקורי היה: ₪165.המחיר הנוכחי הוא: ₪100.

39%-

שער-גליון-תמוז-תשעד-גליון-ב

קובץ בית יוסף – גליון ב – המהדורה הדיגיטלית, ב10 ש"ח בלבד

10

הדמיה-כריכה-ספר-ללא-רקע-1-1-600x500

קובץ בית יוסף – שנת תש"פ (גליון מה)

35

הדמייה-אוצר-דינים-היומי-כריכה-קשה (1)

14%-

אוצר דינים היומי לאשה ולבת – כריכה קשה

המחיר המקורי היה: ₪35.המחיר הנוכחי הוא: ₪30.

14%-

אגרות-הראשון-לציון-חנוכה

אגרות הראשון לציון – חנוכה / הרב יצחק יוסף

25

הדמייה-אגרות-הראשון-לציון-פורים-600x891 (1)

אגרות הראשון לציון – פורים / הרב יצחק יוסף

25

אגרות-הראשון-לציון-חלק-ג-פסח-600x891 (1)

אגרות הראשון לציון – פסח / הרב יצחק יוסף

25

הדמיה-קובץ-בית-יוסף-תשפד (1)

18%-

קובץ בית יוסף – שנת תשפ"ד (גליון מט)

המחיר המקורי היה: ₪55.המחיר הנוכחי הוא: ₪45.

18%-

כריכה-הדמיה (1)

לרכישה ישירה: קובץ בית יוסף – גליון מד – המהדורה הדיגיטלית

25

ספר-קובץ-בית-יוסף-דיגיטלי

המהדורה הדיגיטלית: קובץ בית יוסף – תש"פ – גליון מה

25

תמונה קובץ תשפד דיגיטלי

המהדורה הדיגיטלית: קובץ בית יוסף – גליון מט – שנת תשפ"ד

25

הדמיה שדרה-MoreshetMaranWIN

27%-

לראשונה, בהפקה מהודרת: "מָרָן מְסַפֵּר 1" – סיפורים ממרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א

המחיר המקורי היה: ₪55.המחיר הנוכחי הוא: ₪40.

27%-

הדמיה הגדה של פסח מרן 2

הגדה של פסח – מורשת מרן, עם סיפור יציאת מצרים ממרן

35

הראשון לציון מכחיש

ילקוט טהרה – טהרת המשפחה / מרן הרב יצחק יוסף

50

IMG_8441-e1563097991911 (1)

20%-

קובץ בית יוסף – גליון מג – המהדורה הדיגיטלית, ב10 ש"ח בלבד

המחיר המקורי היה: ₪50.המחיר הנוכחי הוא: ₪40.

20%-

הדמיה לאגרת לבן תורה

יצא לאור מחדש עם הוספות! איגרת לבן תורה – הרב יצחק יוסף

25

כריכה הדמיה

יצא לאור! קובץ בית יוסף – שנת תשע"ט

35

שער גליון סיון תשעד - גליון א

קובץ בית יוסף – גליון א – המהדורה הדיגיטלית, ב10 ש"ח בלבד

10

סט ילקוט יוסף

15%-

סט ילקוט יוסף המלא והמעודכן 32 כרכים, ב1440 ש"ח בלבד!

המחיר המקורי היה: ₪1,700.המחיר הנוכחי הוא: ₪1,440.

15%-

כריכה בת מצווה

מזכרת לבת מצווה שלא תשכח לזמן ארוך!

הדמיה - הגש''פ ילקוט יוסף

13%-

הגדה של פסח ילקוט יוסף

המחיר המקורי היה: ₪40.המחיר הנוכחי הוא: ₪35.

13%-

הדמיה שבט

קובץ בית יוסף – גליון מג, שבט תשע"ח

12

הדמיה (2)

קובץ בית יוסף – גליון מב, טבת תשע"ח

12

הדמיה (2)

קובץ בית יוסף – גליון מא, כסלו תשע"ח

12

תמונה ראשית - קובץ בית יוסף המהדורה הדיגיטלית

32%-

מארז גליונות קובץ בית יוסף – שנים א-ג (37 חוברות), במהדורה הדיגיטלית

המחיר המקורי היה: ₪370.המחיר הנוכחי הוא: ₪250.

32%-

ענף עץ אבות

ענף עץ אבות – כרך 1

34

לויית חן

לוית חן – כרך 1

34

טהרת הבית

טהרת הבית – 3 כרכים

103

מאור ישראל

מאור ישראל – 4 כרכים

135

הליכות עולם

הליכות עולם – 8 כרכים

255

שות יחוה דעת

שו"ת יחווה דעת – 6 חלקים

179

שער גליון תמוז תשעד - גליון ב

קובץ בית יוסף – גליון ב, תמוז תשע"ד – המהדורה הדיגיטאלית

10

שער גליון סיון תשעד - גליון א

קובץ בית יוסף – גליון א, סיון תשע"ה – המהדורה הדיגיטאלית

10

קיצור ילקוט יוסף

קיצור שלחן ערוך – ילקוט יוסף

90

סט ספרי מרן

סט ספרי מרן

1,750

הדמיה סיון

קובץ בית יוסף – סיון תשע"ז, גליון לח

10

הדמיה אייר תשעז

קובץ בית יוסף – אייר תשע"ז, עם תדפיס מכת"י 'ילקוט יוסף – הלכות ספירת העומר'

10

חדשות עולם התורה

חדשות עולם התורה

שידור חוזר ממסע הלוויה של הג"ר דוד צדקה זצוק"ל רב העיר פרדס חנה

ג׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

וידאו

הגאון רבי דוד צדקה זצוק"ל: דברי הספד ממנהיג הדור וסרטון נדיר מהביקור אצל מרן זיע"א

ג׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

חדשות עולם התורה

ר"ע קריית גת כפיר סויסה בהתייעצות הלכתית אצל מנהיג הדור

ג׳ בכסלו ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

אחרונים באתר

מודעה רבא • הגאון הגדול חכם ניסים בן שמעון שליט"א מגיע לקהילת 'חזון עובדיה' לשבת פרשת תולדות

כ״ו במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

אחרונים באתר

כינוס מועצת חכמי התורה בבית נשיא המועצת מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א

כ״ה במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום שלישי)

אחרונים באתר

והיו עיניך • מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א בביקור מיוחד בביתר עילית

כ״ג במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום ראשון)

אחרונים באתר

מעמד חלקת תעודות הוראה לאברכי בית ההוראה 'ויוסף עובדיה' ממרן הראש"ל שליט"א

י״ט במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

אחרונים באתר

שמחת השבע ברכות המרכזי לנישואי נכדת מנהיג הדור מרן הראש"ל שליט"א בהשתתפות אדמורי"ם ורבנים • גלריה

י״ז במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום שני)

אחרונים באתר

גלריה • שמחת החתונה לנכדתם המשותפת של מנהיג הדור מרן הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א והראש"ל הרב שלמה עמאר שליט"א

י״ג במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום חמישי)

אחרונים באתר

הילולת הצדיקים הגאון מרן רבי עובדיה יוסף זיע"א והגאון רבי משה לוי זיע"א בהשתתפות מרן הראש"ל שליט"א ועוד רבנים

י״א במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום שלישי)

אחרונים באתר

צפו: היום הרביעי ב"שבוע מרן" עם מנהיג הדור מרן הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א

ה׳ במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

אחרונים באתר

צפו: מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א בכנסי זיכרון ביום הילולת אביו זיע"א

ד׳ במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום שלישי)

אחרונים באתר

11 שנות יתמות: מרן הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א בתפילה והדלקת נר בציון אביו זיע"א

ג׳ במרחשוון ה׳תשפ״ה (יום שני)

אחרונים באתר

פרס הרב עובדיה יוסף של עיריית תל אביב יפו חולק בירושלים בביתו של מרן הראש"ל הגר"י יוסף שליט"א

כ״ט בתשרי ה׳תשפ״ה (יום חמישי)

אחרונים באתר

יזכו לראות זרע ברך ה' בנים תלמידי חכמים • מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א במכתב מיוחד ללומדים בשבת זו בתורת מרן זיע"א

כ״ח בתשרי ה׳תשפ״ה (יום רביעי)

אחרונים באתר

מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א בקריאת קודש ל"איגוד האברכים והקהילות" שבנשיאותו לבטל כל פעילות של יציאה לחוץ שאין עניינה לימוד תורה או תפילה

כ״ה בתשרי ה׳תשפ״ה (יום ראשון)