גרפולוגיה • השוליים של הדף והמבט לחיים / דוד הלפר

צילום: Helloquence on Unsplash


בכתבות הקודמות דיברנו על צורת האותיות, איך הן אמורות להיות, וכאשר יש שינוי הדבר מראה על חיסרון או מעלה. גם דיברנו על כך שהדף מתחלק ל – 9 חלקים, כל זה רק באם רואים שינוי בין צורות האותיות בין החלקים, לפעמים השינוי בין צורות האותיות היא רק בין החלק העליון לחלק האמצעי.  לדוגמה, פעם אחת הגיע לידי כתב של בחור בשידוכים, שבחלק העליון והתחתון היה גדול ורגיל אבל החלק האמצעי היה כתב קטן, אמרתי לו שיש לו פחד וחוסר ביטחון בתחום החברתי.

לפעמים ההבדל בין החלקים הימניים של הכתב לחלק השמאלי, כגון מקרה שקרה ואחד היה כותב בחלק הימני את האות ל’ גדולה ויפה, ואילו בחלק האמצעי והאחרון הל’ הייתה נוטה קדימה, התברר שאביו של הכותב עזב אותו בתקופת ילדותו, הדבר בא לידי ביטוי בצורת הכתיבה שלו שבעבר היה לו האבא לתווך ואת זה רואים בל’ היפה, אבל עכשיו חסר לו את האבא שיתמוך בו.

קשה למצוא הבדלים בין כל תשעת החלקים, יש מקרים שאין שום הבדלי אותיות בין כל החלקים, ואז ההסתכלות על הדף תהיה אחרת: שוליים ימניים, שוליים שמאליים והכתב. דהיינו, השוליים הימניים יספרו לנו על העבר, והשוליים השמאליים יספרו על העתיד, והכתב מספר לנו על ההווה כך:                                     .

עבר הווה עתיד

 

השוליים מראים על עוד היבטים בהתנהגויות של הכותב, כגון: התנהלות חברתית, הסתכלות על החיים, טאקט, ביטחון עצמי ועוד.

כאשר חסר שוליים ימניים כזה:

יש שלשה היבטים:

  • חיבור חזק לעבר. יתכן והכותב מחובר מאוד לאמא שלו או לבית בו גדל, ולפעמים תיתכן אפשרות שהכותב עבר טראומה בעבר וקשה לו להתנתק ממנה.
  • ההסתכלות של הכותב בעייתית יש כאן חוסר טאקט, כי הדף כאן מראה שכשהכותב שנכנס לחדר או לקבוצה מיד הוא מתחיל לדבר ואינו חושב רגע או מנסה להבין מה קורה, כאן יש גם גאווה שלכן הכותב נכנס ומדבר מתוך הרגשה של “אני יודע הכל”, ואין לו כבוד לזולת.
  • בהיבט החברתי יש כאן מצד אחד אדם זורם ברגע ובעל ביטחון עצמי, ומצד שני בעיה תקשורתית, ולפעמים יתכן שמדובר בפושע שרואה רק את עצמו.

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן

תגובות (0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *