הלימוד היומי בתורת מרן יום חמישי כ ניסן תשע”ח


הלימוד היום בספר הליכות עולם חלק ח | פרשת שופטים – הלכות כיבוד אב ואם, הלכות כ-כג

מעוניין לקבל את הלימוד מידי יום למייל? לחץ כאן להצטרפות!

א. בן שנוהג באיזו חומרא שאינה מן הדין, ויודע שאביו או אמו מצטערים על מנהגו, פן יזיק לבריאותו, כגון אם היה רגיל להתענות תעניות שאינם של חובה, כגון בערבי ראשי חדשים וכיוצא, או לטבול בצונן קודם תפלה, יעשה התרה על מנהגו הטוב, וימנע מהחומרא ההיא, כרצון הוריו.

ב. מי שעשה דבר כפי אשר ציותה עליו אמו, ושאל אותו אביו מדוע ככה עשית, והבן משער שאם יאמר לו שכן ציותה עליו אמו, יכעס אביו עליה ויריב איתה, אל יאמר לו שאמו ציותה עליו לעשות כן.

ג. במקום שנהגו לקרוא את הבן הבכור על שמו של אבי הבעל, כנהוג אצל הספרדים ועדות המזרח, ואם התינוק דורשת לקראו על שם אביה, ושני אבותיהם בחיים, אין הבעל רשאי למחול על כבוד אביו, לוותר לאשתו לקראו על שם אביה, שזה חסרון כבוד לאביו, אלא יקראוהו על שם אבי הבעל, והבן השני יקרא על שם אבי האשה. ואם אבי האשה נפטר, רשאי הבעל בהסכמת אביו לקרוא התינוק על שם חמיו, אבי האשה. וכן המנהג לגבי סנדקאות, שאבי הבעל יושב סנדק בנכדו הראשון, ואבי האשה יושב סנדק בנכד השני. ואצל האשכנזים לא נהוג לקרוא שם התינוק על שם זקנו כשעודנו בחיים, ונוהגים גם כן לקרוא התינוק תחלה על שם אבי האשה, ונהרא נהרא ופשטיה.

ד.. חייב אדם לכבד את אשת אביו אף על פי שאינה אמו, כל זמן שאביו קיים, וכן חייב לכבד את בעל אמו, כל זמן שאמו קיימת, אבל לאחר מיתה אינו חייב, ומכל מקום דבר הגון לכבדם אפילו לאחר מיתה.

להקדשת הלימוד לחץ כאן. 

מעוניין לקבל את הלימוד מידי יום למייל? לחץ כאן להצטרפות!

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן

תגובות (0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *