הלימוד היומי בתורת מרן | יום שלישי ז שבט תשע”ח


הלימוד היום בספר הליכות עולם חלק ה | פרשת ויקרא – הלכות ראש חודש, הלכות ה-ח.

 למעוניינים לקבל את הלימוד מידי יום למייל, ניתן להירשם ע”י לחיצה על הקישור הזה.

א. אם חל ראש חודש או יום טוב בשבת, ונאלץ להתענות ביום ההוא תענית חלום, שצריך למיתב תענית לתעניתו, אין צריך להתענות שתי תעניות בגלל שהתענה ביום שיש בו שתי קדושות, אלא די לו בתענית של יום אחד בלבד.

ב. אסור להתענות ביום ראש חודש. ואף על פי שאין שום חיוב לאכול פת בראש חודש, מצוה להרבות בסעודת ראש חודש, בכל מיני פירות וירקות וכיוצא בהם. הילכך אם שכח לומר “יעלה ויבא” בברכת המזון של ראש חודש, ופתח בברכת הטוב והמטיב, אין מחזירים אותו. [ודוקא בברכת המזון של שבת, אם שכח לומר רצה והחליצנו ופתח בברכת הטוב והמטיב, חוזר לראש, מפני שבשבת חובה לקבוע סעודותיו על הפת].

ג. מי ששכח יעלה ויבא בשחרית של ראש חודש ונזכר באמצע מודים, ואמר שם יעלה ויבא במקום שאומרים על הנסים בחנוכה ופורים, לא יצא ידי חובת תפלת שחרית, וחייב לחזור ולהתפלל שחרית עם יעלה ויבא במקום שקבעו חז”ל.

ד. מי שטעה ולא הזכיר יעלה ויבא בברכת רצה, אלא שאמר דברי תחנונים באמצע ברכת שומע תפלה, והזכיר בתוכם ענין ראש חודש, אם לא סיים תפלתו יחזור לברכת רצה להזכיר בה יעלה ויבא, כתקנת חז”ל, ואף אם סיים תפלתו, בכל זאת צריך לחזור ולהתפלל, אך טוב שיתנה שאם אינו חייב לחזור ולהתפלל, תהיה תפלה זו תפלת נדבה.

השוכח לומר יעלה ויבא בתפלה, ולא נזכר אלא אחר שסיים תפלתו, שהדין הוא שחוזר לראש, כשחוזר להתפלל שנית, יתחיל מפסוק “ה’ שפתי תפתח”, ולא ידלג פסוק זה.

לקבלת הלימוד מידי יום למייל, ולהרשמה למפעל, לחץ כאן 

להקדשת הלימוד לחץ כאן. 

היום ישנה סגולה מיוחדת לפרנסה, בקריאת פרשת המן. לחץ כאן לקריאה.

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן

תגובות (0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *