בלעדי: מכתב הניחומין ששלח הראש”ל מרן הרב יצחק יוסף למשפחות הרוגי אסון מירון


בתחילת השבוע, שלח הראשון לציון והרב הראשי לישראל מרן הגאון רבינו יצחק יוסף שליט”א “מכתב ניחומין” אל משפחות הרוגי אסון מירון.

אתר “מורשת מרן” מביא את נוסח המכתב המלא:

בס”ד כ”א אייר תשפ”א
1164-8/פ”א

לכבוד
משפחת …… הנכבדה והמפוארה ה’ עליהם יחיו

יחד עם כל בית ישראל בכל קצוות תבל שמענו על האסון המחריד והנורא שהתרחש בחצר ציונו של התנא האלהי רבי שמעון בר יוחאי זיע”א בליל ההילולא רבתי ל”ג בעומר. הלוא למשמע אוזן דאבה נפשנו. תצלנה אוזניים משמוע על גודל האסון בהיקטפם של מ”ה נשמות ישראל בשעת שמחה ובתוך קהל עם ועדה. אוי מה היה לנו, נהפך לאבל מחולנו. אוי נא לנו כי חטאנו.
לאחר שעות רבות של מתח נתבשרתם על האבידה הגדולה, במות בינכם היקר והנעלה, אשר דבק באמונת חכמים ה””ה …… ….. זלה”ה, נמנה בין הנספים באסון המחריד.
בוודאי שאין אחד מאתנו היודע על מה יצא הקצף, ומה חורי האף הגדול הזה, ואיננו מבינים בחשבונות שמים על הילקחן של אותן מ”ה נשמות גדולות, אולם עלינו לזכור כי “הצור תמים פעלו כי כל דרכיו משפט אל אמונה ואין עול צדיק וישר הוא” (דברים לב, ד). ואין לנו חלילה וחס להרהר אחר מידותיו. ומי יודע לאיזו מעלה גדולה עלו נשמות אלו בפטירתם מתוך שמחה של מצווה ולאחר קבלת עול מלכות שמים יחד עם אלפי בני ישראל, דקות ספורות קודם לכן.
כמה יכאב וידאב הלב לחשוב על הורים הקוברים את בנם במקום להכניסו תחת החופה, ובוודאי שרק השי”ת בעל הנחמות הרופא לשבורי לב ומחבש לעצבותם, יכול לרפא את שברכם הגדול. כאיש אשר אמו תנחמנו כן הוא ינחמכם ובירושלים תנוחמו.
זכות גדולה נפלה בחלקכם ונבחרתם לקבל מתנת שמים ולגדל את הנשמה הגדולה והחשובה הזו בביתכם מספר שנים. ואף שלמגינת לב לא זכיתם להכניסו לחופה, אין ספק כי עוד יעלה ויתעלה במעלות קדושים וטהורים ויזכה להיכנס להיכלו ולחופתו של התנא הקדוש רשב”י זיע”א וחבורה קדישא דידיה.
והנני מחזק את שאר בני המשפחה במידת האפשר, בהמשך הקמת המשפחה המפוארה על דרך התורה והיראה לשם לתהילה ולתפארת, ובוודאי שזהו רצונו וחפצו של הבן יקיר זלה”ה, שאורו הגדול ימשיך להאיר ולזרוח בביתכם.
ויהא רעווא מן שמיא שתזכו לראות בנחמת ציון ובבניין ירושלים עדי יקיצו וירננו שוכני עפר. וה’ יתברך ישמע לקול שברכם, ויחזקכם ויאמצכם, ויתן לכם כוחות חזקים להמשך החיים. והוא שאמר לעולמו די יאמר לצרותיהם בכלל צרות עמו ישראל די, ששון ושמחה ישיגו ונסו יגון ואנחה, והיה המחנה הנשאר לפליטה גדולה. ותזכו לאריכות ימים ושנים דשנים ורעננים מתוך בריות גופא ונהורא מעליא שובע שמחות וכל טוב. וזכות התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי זיע”א תהיה בעזרכם ותגן בעדכם. אכי”ר.
בברכת התורה,

יצחק יוסף
הראשון לציון
הרב הראשי לישראל

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן

תגובות (0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *