הראש”ל מרן הגר”י יוסף בכותל: איננו יודעים למה באה הקורונה, להתחזק בהכל!


הערב (ער”ח אב תש”פ) התקיים מעמד תפלה עולמי בכותל המערבי בראשות של הראשון לציון והרב הראשי לישראל מרן הגאון רבינו יצחק יוסף שליט”א, להצלת עם ישראל מהקורונה.

להלן התמלול המלא של משאו של מרן הראש”ל שליט”א.שוכתב ע”י הרה”ג רבי דביר פרץ שליט”א:

אנחנו נמצאים בתקופה קשה, מגפת הקורונה הולכת ובאה, בכל העולם כולו כבר מתו מאות אלפים מהמגיפה הזו, וברוך ה’ בארץ פחות, אבל עדיין יש כמה מאות שנפטרו מהמגיפה, כמה עשרות אלפים שנהיו חולים וחלשים, ויש שהחלימו ונשאר להם כל מיני תסמינים.

היום ערב ראש חודש אב, אנחנו צריכים להתפלל לקדוש ברוך הוא, לזעוק לקדוש ברוך הוא, “אבינו מלכנו מנע מגיפה מנחלתך”! אני מבקש מכל הציבור היקר, במשך התקופה הקרובה, בכל יום אחר חזרת הש”ץ, לומר את כל הנוסח של “אבינו מלכנו”. חוץ מהקטעים “חדש עלינו שנה טובה” “כתבנו” וכו’. צריכים לעורר רחמי שמים.

וכן להתחזק באמירת פיטום הקטורת. אנחנו לא יודעים חשבונות שמים, “על מה עשה ה’ ככה”, אנשים חרדים ויראי שמים נפטרים מהמגיפה הזו, עם שאר המון העם. גם בחוץ לארץ הרבה אנשים תלמידי חכמים, יראי ה’ ואדמורי”ם נפטרו. “על מה עשה ה’ ככה” – אנחנו לא יודעים, אבל ברור שצריכים לעשות חשבון נפש. כל אחד ואחד יתקן מה שצריך לתקן.

דבר ראשון יש להיזהר מביטול תורה, צריכים לקבוע עיתים לתורה, רבותי! שלא יעבור יום אחד בלי תורה. בני ישיבות, אברכים, לא לדבר באמצע הסדרים, אחר כך אומרים בוידוי של כיפור “קטפנו מלוח עלי שיח”, זה על הדיבור באמצע הלימוד [א.ה. בגמרא חגיגה (יב ע”ב) וע”ז (ג ע”ב) אמר רבי לוי, כל הפוסק מדברי תורה ועוסק בדברי שיחה מאכילין אותו גחלי רתמים, שנאמר “הקוטפים מלוח עלי שיח ושרש רתמים לחמם]. שהלימוד יהיה ברצף, בהתמדה. ולקבוע עיתים לתורה בבוקר ובערב. להתחזק בלימוד התורה.

להתחזק גם כן בכבוד בית הכנסת, כידוע שגזירות ת”ח ות”ט היו בגלל שדיברו בבית כנסת דברים בטלים, כמה צריך להיזהר בדבר. להעמיד בכל בית כנסת גבאי שיהיה מיוחד לכך, להעיר בעדינות, לא בצעקות או בגערות, לרמוז לאנשים לשתוק בבית הכנסת. לא להכניס טלפונים לבית הכנסת, או לכל הפחות לכבות את הטלפונים, שלא יהיה לא נענוע ולא זעזוע, וכל שכן שלא יהיה “ואשמע אחרי קול רעש גדול”… לשמור על כבוד בית הכנסת בלי דברים בטלים, אולי זה העוון שבידינו, מי יודע.

כמה צריך לחזק הענין של שמירת שבת, לצערנו הרב בחודשים האחרונים פרצו הגדרות של שמירת השבת, בכל מיני ערים, ברמת גן בתל אביב, ה’ ירחם! לא מבינים שהייחודיות שלנו היא בתורה ובמצוות.

כשהתמודדתי לרבנות הראשית לישראל, שאל אותי ראש עיר גדולה בישראל: מה דעת כבוד הרב שיהיה תחברוה ציבורית בשבת? הוא ציפה שאגמגם, או שאחניף, כי באתי עכשיו לבקש את תמיכתו. אך קיימתי בעצמי “ויגבה ליבו בדרכי ה'”, אמרתי לו מפורש: תשמע, ארץ ישראל – ירושלים, תל אביב, רמת גן, ראשון לציון, זה לא מוסקבה, וילנא וכדומה, זה ארץ ישראל. כל הייחודיות של עם ישראל היא על ידי התורה הקדושה. אמרתי לו, תגיד לי, בלי התורה – מה אתה עושה כאן?! היו כאן פלסטינים, גרשנו אותם ולקחנו את ארץ ישראל, רק מכוח התורה הקדושה, רק בגלל הבטחת הבורא יתברך. אז מה, ניקח רק דף אחד מהתנ”ך והכל נזרוק?! לכן צריכים לחזק את שמירת השבת.

אני קורא לכל מי שבידו להשפיע, כל אחד ואחד יעשה הכל איך לחזק את שמירת השבת כהלכתה. וכאמור, כיון שאנחנו לא יודעים על מה נעשה הדבר הזה, יש להתחזק בכל הדברים.

נתפלל לקדוש ברוך הוא, נזעק לפניו, “מנע מגיפה מנחלתך”. ויהי רצון שיתבטלו כל הגזירות הקשות, שה’ יתברך ישלח רפואה שלימה לכל החולים, בריאות איתנה ונהורא מעליא. ונזכה כולנו לבשורות טובות, ישועות ונחמות, אמן ואמן.

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן

תגובות (0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *