משלחן הראשון לציון • מהי הברכה על פופקורן מסוכר והבמבה? / הרב יצחק יוסף


מידי שבוע אתר “מורשת מרן” מביא תשובה הלכתית חדשה, מאשר השיב מרן פוסק הדור הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבינו יצחק יוסף שליט”א, מח”ס ילקוט יוסף , שולחן המערכת, עין יצחק ועוד.

השבוע המאמר עוסק בנושא: מה ברכת הפופקורן המצופה בסוכר והבמבה?

תרמו להחזקת האתר!

בס”ד, ‏ט”ז אייר תש”פ, 981-2/פ’

לכבוד

היקר והנעלה, שוקד באהלה של תורה, כש”ת הרב מנדל מונקה נ”י

שלום רב,

אודות הברכה על פופקורן מצופה בסוכר, ראיתי את אשר כתב לברך בורא פרי האדמה שהיא הברכה המבוררת יותר, ואמת כתב שיש לברך ע”ז בורא פרי האדמה שהסוכר בא לתת טעם בפופקורן והפופקורן הוא העיקר.

וע’ בילקוט יוסף הלכות ברכות (סי’ ר”ג סעיף ה’) בהערה שכל שהוא שלם אפי’ מכוסה בסוכר ואפי’ צורתו אינו ניכר לעינים, כל זמן שאינו נטחן או נתמעך מברכים בורא פרי האדמה, ואם נהגו לברך עליו שהכל, אע”פ שבשו”ת באר משה כתב דלא הפסיד, מ”מ נכון לכתחלה לברך ברכה מבוררת יותר ויברך אדמה.

וכן לגבי במבה כבר ידועה דעתינו שיש לברך ע”ז בפה”א, ואחי הרה”ג דוד שליט”א לא הבין את הטעם שלנו, וגיבב דברים שאינם נכונים, במחילה מכבוד תורתו, כי עיקר הטעם שלנו שא”א לאכול סוג תירס זה בלי לטחון [סוג של גרגירי פפקורן] וכיון שהדרך לאכול גרגירים אלה רק על ידי טחינה או ניפוח, ברכתו האדמה, כמבואר בתרוה”ד סי’ כט, רבינו ירוחם, כס”מ, חיי אדם, משנ”ב ועוד, כאשר ביארנו בעין יצחק חלק ב’. וחשוב להסביר לצבור שהרבה מהחולקים על דברינו פשוט לא הבינו את הטעם שלנו, ומיהרו לחלוק, פעמים מתוך אינטרס ושלא לש”ש, ולכן אין לשמוע להם, כי תורה צריכה להיות תורה לשמה.

בברכת התורה,

יצחק יוסף

הראשון לציון הרב הראשי לישראל

ונשיא הרבנות הראשית לישראל

 

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן

One thought on “משלחן הראשון לציון • מהי הברכה על פופקורן מסוכר והבמבה? / הרב יצחק יוסף

  1. אני חסום לרמת מייל בלבד, כך שהקישור שאתם שולחים לי אינו רלוונטי לגבי, תוכלו לשלוח כל שבוע את גליונכם הנפלא בקובץ מצורף?

תגובות (1)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *