משלחן הראשון לציון • מתי חולצים את התפילין בראש חודש? / הרב יצחק יוסף


מידי שבוע אתר “מורשת מרן” מביא תשובה הלכתית חדשה, מאשר השיב  מרן פוסק הדור הראשון לציון והרב הראשי לישראל  הגאון רבינו יצחק יוסף שליט”א, מח”ס ילקוט יוסף.

השבוע המאמר עוסק בנושא: אימתי חולצים תפילין בראש חודש?

>> תרמו להחזקת האתר!

בס”ד, ‏ט”ו חשון תש”פ, 155-2/פ’

לכבוד

השואל הנכבד

שלום רב,

אודות שאלתו מתי יש לחלוץ התפילין ביום ר”ח והאם אפשר להמתין אחר אמירת הקדיש לאפשר לציבור לקפל בזריזות את התפילין שלא יונחו בבזיון, שפעמים התפילין מונחים בערימות רש”י ור”ת יחדיו, ופעמים הרצועות נופלות על הארץ, ופעמים גם התפילין נשמטות על הארץ לגמרי עקב המהירות ומעבר המתפללים וכיוצא.

הנה לפני 26 שנה בספר ילקו”י שבת כרך ה’ (דיני תפלת מוסף בר”ח סי’ תכ”ג ס”ב), ביארנו, שנוהגים לחלוץ את התפילין כשרוצים להתפלל מוסף אחר אמירת חצי קדיש, ולא קודם הקדיש, ויש בזה סוד נשגב, וכן ראוי לנהוג, והוא ע”פ מ”ש בכה”ח (סי’ כ”ה אות צ”ד-צ”ה) שהביא משעה”כ שיש להסיר את התפילין קודם מוסף אחר קדיש שאומרים אחר החזרת ס”ת למקומו, ולא קודם לכן, וכ”כ עוד אחרונים. וכן הוא בסידור חזון עובדיה, לפני תפלת מוסף של ר”ח, וחולצין התפילין אחר אמירת הקדיש.

ומה שהביאו שמרן זצ”ל בסוף ימיו חלץ התפילין לפני הקדיש, הנה מרן עשה כן בגלל שהיה נכנס לחדר צדדי להסיר התפילין, והצבור היה מתעכב, ולא רצה להפסיק בין הקדיש לעמידה כל כך זמן, אבל אם אין מתעכבים אלא מסירים התפילין, ואפשר להמתין זמן קצר שיספיקו לקפל את התפילין, ומיד מתפללין מוסף, עדיף טפי להסיר אחר הקדיש. כמנהגינו מזה שנים רבות. וכך גם נהג מרן אאמו”ר מזה שנים.

בברכת התורה,

יצחק יוסף

הראשון לציון הרב הראשי לישראל

ונשיא הרבנות הראשית לישראל

 

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן

תגובות (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *