פרסום ראשון: הנחיות מרן הראש”ל הרב יצחק יוסף לשבת שובה


לקראת שבת “שובה”, השבת שלפני יום הכיפורים, הוציא היום (שלישי ד תשרי תשפ”א) הראשון לציון והרב הראשי לישראל מרן הגאון רבינו יצחק יוסף שליט”א מכתב הנחיות וקריאת קודש לשמירה על ההנחיות, בעקבות נגיף הקורונה המשתולל בארץ הקודש.

להלן המכתב שמפורסם באתר “מורשת מרן” בפרסום ראשון:

בס”ד, עשרת ימי תשובה תשפ”א

5-25/פ”א

שבת “שובה ישראל”

לאחינו בית ישראל יושבי ארצנו הקדושה ה’ עליהם יחיו!

עומדים אנו בעשרת ימי תשובה עם תחילתה של השנה המתחדשת עלינו לטובה תשפ”א.

על פי ההלכה אנו מחוייבים לשמור על בריאותנו, בציווי התורה הקדושה: “ונשמרתם מאד לנפשותיכם”, ובהתאם להנחיות המומחים, כל משפחה מצויה בביתה, עד יעבור זעם בעזה”י. ימים אלו הם ימי תשובה וסליחות, ועלינו להתאמץ יותר בפרט בשנה זו יותר מכל שנה, להתחנן לפני בורא עולם, שיחוס וירחם על עמו ישראל בכל תפוצותיהם, ויעצור את המגיפה מנחלתו, ומתפללים להשי”ת ומתחננים לבריאות לנו ולמשפחתנו, ופרנסה טובה.

א. רבים מקיימים את מניני התפלות בחצרות הבתים. ויש להקפיד שיהיה מנין במקום אחד שם נמצא הש”צ, והכל מצטרפים להתפלל עם אותו מנין, גם אלו הנמצאים בחלונות ובמרפסות.

ב. בשבת הקרובה, שהיא “שבת שובה” לצערינו השנה אין לרבני ישראל הזדמנות לעורר את העם לתשובה ולקבלות רוחניות. אבל כל יחיד ויחיד בביתו יעורר את עצמו ואת הנלווים אליו, לקבל קבלות חיזוק, כי מי לא יירא מיום דין הנורא, בו אנחנו נחתמים לחיים או למות ח”ו, מי באש ומי במים, מי במגיפה ומי במחלה, ורק הקבלות שנקבל על עצמינו בחיזוק הרוחניות, יהיו לנו למליץ טוב בעת חתימת הדין.

ג. נקבל על עצמינו בעזה”י: לשמור על קדושת בית הכנסת וביהמ”ד, ולא לדבר דברים בטלים בביהכ”נ, להרבות באהבת חינם ואיש את רעהו יעזורו, ואהבת לרעך כמוך. ולקבוע עיתים לתורה בעיקר בספרי הלכה עם מקורותיהם, שלא יעבור עלינו יום אחד בלי תורה. אחד המרבה ואחד הממעיט, כי אין לנו שיור אלא התוה”ק, והתורה אגוני מגנא ואצולי מצלא.

ד. זוהי שעת חירום רוחנית, ועל כל אחד מאתנו לקבוע שיעור בהלכה, דרך התקשורת המפותחת כהיום, לאור המגבלות וההחמרות הבריאותיות שעלינו לנקוט על מנת להתמודד עם המגיפה האיומה, שרבים חללים הפילה.

ובזכות שמירת שבת נזכה בעהשי”ת לגאולה שלימה במהרה בימינו, אמן.

בברכת התורה,

יצחק יוסף

הראשון לציון

הרב הראשי לישראל

 

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן

1 תגובות על “פרסום ראשון: הנחיות מרן הראש”ל הרב יצחק יוסף לשבת שובה

תגובות (1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *