תיעוד: הראש”ל מרן הרב יצחק יוסף בהכנסת ס”ת לישיבת “ארחות מאיר”


מעמד רב רושם בשמחת הכנסת ספר תורה עתיק לרגל עשור לישיבה הגדולה “אורחות מאיר” בשכונת בית וגן ירושלים

בסימן של הנאמר: “בנבל עשור אזמרה לך” -עם פתיחת המחזור העשירי של ישיבת אורחות מאיר בירושלים- התכנסו תלמידי הישיבה ובוגריה מאז הקמתה, למעמד הכנסת ספר תורה ייחודי וסעודת מצוה.

ספר התורה שהוכנס הינו בן שלש מאות שנה, כתוב על גויל בכתב ספרדי קדום, אשר מרן החיד”א זיע”א העיד כי ישנם רק שלושה ספרי תורה עתיקים כאלו בכל רחבי צפון אפריקה, ונפדה בהון עתק מידי זדים על ידי ד”ר אהרן הנריקה בונסיליו ומשפ’ ממקסיקו.

הספר הוכנס להיכל הישיבה ברוב פאר והדר, בקול שירה וזמרה והמון חוגג לכבודה של תורה.

את בימת הכבוד בסעודת המצוה פיאר בנוכחותו מרן הראש”ל רבי יצחק יוסף שליט”א, יחד עם כל רבני הישיבה, בראשות רה”י הגאון הרב אלחנן שוימר שליט”א, רה”י הגאון הרב מאיר ועקנין שליט”א, והמשגיח הגאון רבי בנימין רבינוביץ שליט”א.

במשאו האריך מרן הראשל”צ לבאר את יקרת בני התורה אשר הינם מעט מזעיר, ואך בזכותם עומד העולם, והוסיף לבאר בטוטו”ד את דברי חז”ל “תורה מתשת כוחו של אדם”, שהוא משום שבן תורה יודע לייקר את כל כוחותיו ולייחדם אך ורק ללימוד התורה.

במעמד הובא מכתבו של הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט”א ראש ישיבת חברון וחבר נשיאות הישיבה, אשר נבצר ממנו להשתתף במעמד, ושלח את בנו הרה”ג רבי משה שליט”א להביא את ברכתו.

בדבריהם שיבחו כלל הרבנים את נשיא הישיבה רבי אברהם גרשון שליט”א המכתת את רגליו ברחבי תבל, ומוסר את נפשו למען החזקת וביסוס הישיבה.

המעמד ננעל בשעות הלילה המאוחרות, בשירה אדירה לכבודה של תורה ולומדיה.

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן

תגובות (0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *