הלימוד היומי בתורת מרן | מוצ”ש קורח תש”פ


כמידי יום אתר “מורשת מרן” מגיש את “הלימוד היומי בתורת מרן” שע”י המרכז למורשת מרן להבין ולהשכיל. להצטרפות לקבלת הלימוד במייל מידי יום לחצו כאן.

הלימוד היום בספר חזון עובדיה שבת א – הלכות טמינה ושהייה, הלכות א-ד.

א. רבותינו אסרו להעמיד קדרת תבשיל על כירה שהסיקוה בגפת ועצים, אם לא שיכסה את הגחלים באפר, גזרה שמא יבוא לחתות בגחלים כדי למהר הבישול, אלא אם כן היה התבשיל מבושל כל צרכו ומצטמק ורע לו. ומכל מקום יש להתיר בזמנינו לתת תבשיל אפילו עדיין לא נתבשל כל צרכו, מערב שבת, על כירים של גאז, או על פתיליה של נפט, לצורך סעודת שחרית של שבת, אף על פי שהתבשיל מצטמק ויפה לו. וטוב להניח טס של מתכת, או אזבסט להפסיק בין האש לקדרה, ועל פלאטה חשמלית של שבת יש להקל בפשיטות אף בלא הפסקת פח של מתכת וכיו”ב.

ב. תבשיל צונן שנתבשל כל צרכו מערב שבת, והניחו אותו במקרר, מותר לחממו בשבת על פלאטה חשמלית של שבת, אפילו חום שהיד סולדת בו. וכן מותר לחממו על אזבסט (או פח מתכת מנוקב) המונח על כירים של גז, ובלבד שרוב התבשיל יבש, אף שיש בו קצת רוטב, כגון בשר ודגים אורז ותפוחי אדמה, וכיו”ב, אבל אם היה רוב התבשיל רוטב, אסור לחממו בשבת על הפלאטה. שיש דין בישול אחר בישול בלח.

ג. אסור להטמין את התבשיל בערב שבת, כדי שישאר חם, בדבר המוסיף הבל, כגון גפת, דהיינו פסולת של זתים או של שומשמין, ומלח וסיד וחול, גזרה שמא יטמין ברמץ, שיש בו גחלי אש, ויחתה הגחלים בשבת.

ד. ואסור להטמין “בשבת” אפילו בדבר שאין מוסיף הבל, כגון כרים וכסתות ובגדים וכנפי יונה ופירות, גזירה שמא ימצא את קדרתו צוננת וירתיחנה, ויהיה חייב משום מבשל. אבל אם כסה החמין והטמינו בערב שבת מבעוד יום בדבר שאינו מוסיף הבל, ונתגלה אחר שחשכה, מותר לחזור ולכסותו, ואף אם רצה להוסיף עליו בשבת, מוסיף. וכן רשאי ליטול אותו כולו ולהניח כיסוי אחר במקומו, אפילו אם הכיסוי השני יותר חם מהראשון, ואפילו לא היה מכוסה אלא בסדין קל יכול ליטלו ולכסותו בגלופקרין, ובלבד שהתבשיל נתבשל כל צרכו, אבל אם אינו מבושל כל צרכו, אפילו להוסיף על הכיסוי אסור, שהתוספת גורמת לתבשיל להתבשל.

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן

תגובות (0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *