אם הוא יספיד, זה יעשה לי נחת רוח


כעבור כמה ימים מפטירתו של הצדיק הנסתר רבי יוסף דיין זצ”ל, נתגלה בחלום לאחד מתלמידיו וביקש כי ידאג וישתדל שמרן זיע”א יספיד אותו במלאת השלושים לפטירתו, ואף הדגיש כי דבר זה יעשה נחת רוח לנשמתו.

והנה כשקרב יום השלושים לפטירתו, פנו המארגנים אל לשכתו של מרן בבקשה שישתתף באזכרת השלושים לצדיק רבי יוסף דיין זצ”ל, אולם שם נמסרה להם תשובה שלילית כיון שהבקשה הוגשה באיחור, והתאריך המדובר כבר נקבע לעניינים אחרים העומדים על הפרק.

משום כך פנו המארגנים לדפוס להכין מודעות אודות האזכרה ורשימת הרבנים שיספידו את הצדיק. והנה בלילה שקדם לקבלת המודעות מבית הדפוס, שוב נגלה הצדיק רבי יוסף דיין זצ”ל לתלמידו בחלום, ואמר לו כי יגרום לו נחת רוח אם מרן זיע”א יבא להספידו…

הלה קם בבוקר והחליט לעשות ניסיון נוסף, מיד שלח שליח מיוחד אל ביתו של מרן, הדבר היה ביום שלישי בבוקר, והשליח אמר לרבנית כי בא לבקש שמרן ישתתף בהספדים האמורים להיות ביום חמישי הקרוב בבית הכנסת “אוהל רחל” ברחוב דוד ילין בירושלים.

אולם גם הרבנית השיבה בשלילה באומרה כי כבר מאוחר, וסדר יומו של מרן זיע”א כבר נקבע לימים הקרובים, והנה בעודם מדברים יצא לפתע מרן זיע”א מחדר לימודו ושמע את בקשת השליח, ועל אתר נתן את הסכמתו להשתתף ולהספיד את הצדיק.

מיד רץ השליח אל בית הדפוס, והנה לתדהמתו גילה כי המודעות עדיין לא הודפסו, בעל בית הדפוס התנצל באומרו כי מסיבות לא ברורות התמהמה בהדפסת המודעות, אך השליח שמח וראה בזה יד מכוונת מן השמים, וביקש להוסיף את שמו של מרן זיע”א בראש רשימת הרבנים המספידים.

ואכן, כפי שהבטיח הגיע מרן זיע”א, ואמר שהרב מרדכי שרעבי אמר עליו שהוא צדיק יסוד עולם, ולכן לא רצה להתעצל בהספדו.

(משוש תבל).

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן