המהפכה שחולל מרן בתחום הכתיבה התורנית


 

סיפר הגאון הגדול רבי מרדכי טולידאנו שליט”א, אב”ד ירושלים וחתנו של מרן זיע”א:

בעבר, פניה של הרבנות הראשית לישראל היו רדודים מעט, רבני ערים ומושבים שהיו צריכים לפסוק הלכה, היו מכריעים על פי מקור אחד או שניים בלבד.

והנה כשנכנס מרן זיע”א לתפקיד הרב הראשי לישראל, הוא הביא עמו סגנון כתיבה בהלכה הבנוי על עמקות ועל היקף, בכל הלכה והלכה מרן זיע”א ירד עד לשורשי הדין ומקורותיו, והיה כותב תשובות ארוכות ומקיפות את צדדי הנידון מכל עבר, וזה גרם לרבנים להשתנות, וגם הם החלו להעמיק חקר בענייני הלכה, ומאז החלו לצוץ ספרי הלכה רבים של רבני ערים ומושבים.

אני זוכר שעד לפני שלשים ארבעים שנה, רק רבנים יחידי סגולה היו מוציאים מתחת ידם ספרים וחיבורים תורניים, אך מאז שמרן זיע”א החל להחדיר את המושג “וקנה לך חבר”, והראה בעצמו דוגמא לאחרים בחיבוריו העצומים, אז האנשים החלו ללמוד ממנו לשבת ולכתוב, ולחבר חיבורים, ורבים התחילו להוציא ספרים וחיבורים, תשובות ומערכות בהלכה, ואין זאת אלא בזכותו של מרן זיע”א שהוביל מהפכה בעניין זה.

מרן זיע”א הפיח בבני התורה עוצמה ועוז של תורה, והוא עצמו היה כותב הסכמה לכל דורש ומבקש, וכל זאת רק בכדי לעודד את הכתיבה בתורה הקדושה, וברוך ה’ כמה וכמה אלפי ספרים יצאו לאור העולם בזכותו…

(משוש תבל).

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן