ידיעה ענפה בכל נושא מכוח עמל התורה הקדושה


פרופסור יהודה פולק הי”ו המנהל הרפואי של בית החולים “ביקור חולים”, בין עיסוקיו הרבים עוסק הוא גם במחקרים רפואיים, לצורך אחד ממחקריו הרפואיים נזקק פרופסור פולק לערוך ניתוחים בחולדות, אך מכיוון שחשש לאיסור צער בעלי חיים, ניגש אל מרן זצוק”ל לשאול את פיו באיזו דרך ובאיזה אופן יהיה מותר לנתח את החולדות לצורך מחקר.

לשמע שאלתו, נטל מרן זצוק”ל דף ועט, והחל לשרטט בדייקנות מרבית את צורת אבריה הפנימיים של החולדה לפרטי פרטים, לאחר מכן הדריך מרן זצוק”ל את פרופסור פולק בעזרת השרטוטים, כיצד לעשות את הניתו.ח מיותר לציין שפרופסור פולק נותר המום ונדהם מידיעותיו הנרחבות של מרן זצוק”ל אף בתחום זה, וכל-זאת בלי שיראה מרן אי פעם את איבריה הפנימיים של החולדה! אלא שאב את ידיעותיו הרבות אך ורק מתוך עמלו בתורה בתורה הקדושה, אשר עליה נאמר: “הפוך בה והפוך בה – דכולא בה!”.

כשהגיע פרופסור פולק אל מעבדות המחקר והציג בפני חבריו למחקר את שרטוטיו של מרן זצוק”ל, החוקרים פערו פה, ותמהו בקול: “אנו שנים רבות חוקרים את הנושא, ולא עלה בדעתנו לחשוב על שיטה פשוטה וקלה כל כך לנתח בה את החולדות, והרב שמעולם לא החזיק חולדה בידו חשב על כך?!”.

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן