הרב הראשי שלח מכתב להגר”מ גרוס בעניין הפאות


לפני כמה שבועות, דיבר הראשון לציון והרב הראשי לישראל מרן הגאון רבינו יצחק יוסף שליט”א על עניין העבודה זרה בפאות, ואף הזכיר את הגר”מ גרוס שהקים “הכשר” לפאות, וטען שהדבר גם למכשול.

במכתב ששלח אתמול (רביעי ב כסלו תשפ”א), שלח הראש”ל מכתב אל הרב גרוס, בו הוא כותב “שמועה שמעתי שיש איזה אי הבנה בקשר למה שדיברנו בבית כנסת היזדים במוצ”ש, אודות הפאות הנכריות המגיעות מהודו.

הראשון לציון ציין כי קודם כל “ברצוני לומר לכב’ שהדברים שדיברנו, כבר נכתבו לפני למעלה משנתיים, וחזרנו על הדברים לפני אחד עשר חודש, בתאריך א טבת תש”פ, ונדפסו (בתוספת נופך) בספר בית יוסף תשפ”א. והכל היה לשם שמים, לעצור את נגע הפאה משער ע”ז, ואני ממשיך בזה את דרכו של מרן אאמו”ר עט”ר זיע”א שהיה מדבר ביתר חריפות כנגד המיקלות בזה”.

“כת”ר יודע שתמיד כיבדתי את כבודו” המשיך במכתבו הרב יצחק יוסף, “וגם כשהיינו יחד בצרפת כיבדתי מאד את כב’ ואני מוקיר את כב’, והעידו בפני שכת”ר מרבה לעיין בספריו של מרן האבא, ובספרים שלנו. וברור שכל מה שדיברנו ביזדים היה כדרכה של תורה, ואורייתא מרתחא לן”.

בהמשך המכתב, צירף הראשון לציון את תשובתו בעניין עבודה זרה בפאות, וביקש מהגר”מ “אבקש ממעלת כת”ר שליט”א, שישים עינו על כל מה שכתבנו לפני שנתים ולפני כשנה”.

>> לרכישת קובץ בית יוסף תשפ”א לחצו כאן.

 

 

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן

תגובות (0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *