סערה: מרן הגר”י יוסף קורא להנהלות הרדיו לסגור את תכניות השו”ת אונליין!


סערה בעולם התורה: במסגרת שיעורו השבועי הגדול בתבל של מרן הראשון לציון והרב הראשי לישראל מרן הגאון רבינו יצחק יוסף שליט”א, קרא הרב הראשי להנהלות תחנות הרדיו, לסגור את תכניות השאלות ותשובות אונליין, במסגרתם עולים מאזינים ושואלים את הרבנים השונים שאלות בצורה ישירה, באופן שהשאלות לא היו למראה עיניהם קודם מתן התשובה, ונצרכים לענות תשובה מיידית, בלי להתבונן.

הרבה פעמים קורא שרב משיב תשובות לא נכונות, מחמת הלחץ שצריך לענות מיידית, או מחמת אי ידיעה, כי הוא לא נמצא עכשיו בסוגיה.

הראשון לציון הזכיר את תכנית “עשה לך רב” ששודרה ברדיו קול ישראל בזמנו לפני פסח, שם היה מרן רבינו עובדיה יוסף זיע”א, עונה לשאלות בהלכה. הראשון לציון אמר כי הוא “מגלה סוד” שמרן היה מכין את השאלות קודם, והיה פונה לאנשים שונים שיתקשרו למספר זה וזה, ונותן להם את השאלות שהוא החליט שישאלו. כך שהוא יודע את התשובות מראש, ולא יכולים להתקיל אותו עם דברים שלא היה מוכן אליהם.

הרב יצחק יוסף סיפר, שפעם אחת שאל את אביו הגדול מדוע עושה כן, ומרן ענה לו שהוא מפחד, אולי פעם אחת ישאלו אותו שאלה שהוא לא מוכן אליה. ולכן הוא מכין את הכל מראש, כדי שחלילה לא תהיה תקלה. “זה מרן שאת כל התורה כולה יודע, הוא עשה את זה, והיום כל אחד עולה לרדיו ושואל שאלות”, אמר הרב.

הראשון לציון סיים את דבריו בפנייה שנייה להנהלות תחנות הרדיו: פה אני קורה לכל המקומות האלו, שיעשו רק שיעורים בהלכה, אבל לא בצורה של שאלות ותשובות בצורה ישירה, יש בזה הרבה תקלות,

כאן המקום להזכיר את “רדיו קול תבונה” הפועל בנשיאותו והכוונתו של מרן הראש”ל שליט”א, שבטקס פתיחתו דיבר הראש”ל על עניין זה, ובהוראתו לא משודרות ברדיו תכניות שאלות ותשובות אונליין, אלא רק תכניות אליהם ניתן לשלוח שאלות מראש, אם זה בהקלטה במערכת הטלפונית, או דרך המייל, הפקס, ואתר הרדיו.

יצויין לשבח הגאון רבי שמעון ללוש שליט”א, שמשיב לשאלות המאזינים בתכנית “אור השבת” המוגשת ע”י -הרב שילה אפרהימי, לא לפני שהוא מקבל את כל השאלות מראש, ויושב עליהם לפעמים שעות רבות, כדי שלא לטעות חלילה בדבר הלכה. [לשליחת שאלות לתכנית: 08-30-12-400 שלוחה 29, להאזנה לתכניות קודמות הקישו 39].

צפו בדברים:

 

 

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן

תגובות (0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *