תיעוד נדיר: מרן רבינו עובדיה יוסף בכפר “מלחה” בגיל 30


תצלום מעניין המורכב מארבעה תצלומים:  מרן רבינו עובדיה יוסף הצעיר (כבן 30) בביקור בישיבה בפני תלמידים בכפר “אל מאלחה” (מה שמוכר היום כשכונת “מלחה” בירושלים), כמו כן מובאים תצלומים של רבני הישיבה ותלמידה – יוצאי מרוקו, כורדיסטאן, ותוניס. נדיר ביותר.

הכפר הערבי ‘אל מאלחה’ היה זירה של קרבות מרים במלחמת העצמאות. עד ההכרזה על מדינת ישראל, היה הכפר נקודה אסטרטגית ממנה צלפו כוחות ערבים על ירושלים. הוא נכבש בידי צה”ל ב-14 ביולי 1948 ותושביו נמלטו. שטח הכפר והאדמות סביבו סופחו לירושלים המערבית, והפכו לשכונת ‘מלחה’ המוכרת, יחד עם שטחי הכפרים עין כרם, ליפתא, דיר יאסין וכפרים נטושים נוספים שהיו בתקופת המנדט הבריטי מחוץ לגבול השיפוט של העיר.

בתחילת שנות ה-50 יושבו הבתים הנטושים של מלחה בעולים, רובם מכורדיסטן, ומיעוטם מתוניס וממרוקו, אך הכפר עדיין לא שויך מוניציפלית לירושלים, ותוכנן להיות להיות יישוב חקלאי, בתקופה זו צולמה התמונה שלפנינו.

קרדיט: הרב שלמה ויזמאן

 

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן

4 תגובות על “תיעוד נדיר: מרן רבינו עובדיה יוסף בכפר “מלחה” בגיל 30

  1. תגובה רשמית:
    שלום וברכה לכלל הצופים והמבקרים באתר חשוב זה !
    אני שלחתי לעורך הראשי של האתר את התמונה הנ”ל וזה במאה אחוז תמונתו של פאר דורנו מרן פוסק הדור רשכבה”ג רבנו עובדיה יוסף זצוק”ל בשנות ה 30 לחייו ממש בצעירותו וזה אמר לי אחד מהחוקרים הגדולים בתחום שהתעסק הרבה בחומר שקשור למרן זצ”ל ומעל הכל יש לי באופן אישי ארכיון מאוד גדול של מרן זצ”ל הכולל תמונות ומסמכים בכל התקופות בחייו וזה במאה אחוז מרן והתמונה עצמה היא בעצם תגלית כי זה לא היה ידוע .בברכת חג שמח לעורך הראשי ומעל כולם נשיא המורשת מרן מלכא הראשון לציון פוסק הדור רבנו יצחק יוסף שליט”א
    בברכה שלמה ויזמאן פעיה”ק ירושלים תובב”א

  2. שניהם חיו בדור שלנו. וכל בר דעת מבין שזו תמונה של חכם שבתי אטון. גם אם שלחת לעורך האתר וגם אם יש לך ארכיון גדול. מוטב לשאול את בניו שליט”א.

  3. חכם שבתי אטון היה רב שכונת מלחה.
    התמונה צולמה שם, כפי שניתן לראות בשלט.
    גם מהסיבה הזו וגם מצורת פניו ותנועת גופו, מסתבר מאוד שהמדובר בגר”ש אטון.

תגובות (4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *