הלימוד היומי בתורת מרן | יום חמישי ג תמוז תש”פ


כמידי יום אתר “מורשת מרן” מגיש את “הלימוד היומי בתורת מרן” שע”י המרכז למורשת מרן להבין ולהשכיל. להצטרפות לקבלת הלימוד במייל מידי יום לחצו כאן.

הלימוד היום בספר חזון עובדיה שבת א – הלכות מלאכה המתחילה בערב שבת, הלכות א-ה.

א. מותר להתחיל במלאכה בערב שבת סמוך לשקיעת החמה, והיא נגמרת מאליה בשבת, כגון הפותח ברז מים לגינה או לפרדס, והם נמשכים ומשקים את הזרעים בשבת. וכן מותר לתת חטים לתוך הריחיים של מים והם טוחנים את החטים בשבת. וכן להניח קדרת תבשיל על הכיריים של גאז, שהתבשיל אינו מבושל, והולך ומתבשל בשבת, כשיש טס של מתכת מבדיל בין הקדרה לבין האש, (כדי שיהיה היכר שלא יבא להגביה את עוצמת חום האש).

ב. מותר להכין מערב שבת את שעון השבת, כדי שיכבה וידליק את החשמל בשבת, מאליו, שגם זה בכלל מלאכה שנגמרת ממילא בשבת, שהיא מותרת.

ג. מותר לתת בגדים לתוך מכונת כביסה בערב שבת סמוך לשקיעת החמה, ולהפעיל המכונה המכבסת באופן אוטומטי את הבגדים בשבת, וכדעת מרן שקבלנו הוראותיו, ובמקום צורך יש להקל בזה גם לאשכנזים.

ד. מי שיש לו מזכירה אלקטרונית הפתוחה בכל ימות החול, יכול להשאירה מופעלת גם בשבת, ואין צורך לנתק את שירות המזכירה הנ”ל, וכן מי שיש לו מכשיר פאקס, מותר לו להשאירו פתוח בשבת, ואין צורך לנתקו בערב שבת, והמחמיר בכל אלה תבא עליו ברכה.

ה. מותר להניח מערב שבת מכונת אוטומט בשכונה של גוים, באופן שלא ידוע מי הוא בעל המכונה, אף שידוע שהגוים תושבי השכונה מניחים בתוכה מטבע, להוציא ממנה באופן אוטומי שוקולד ומגדנות ואין בזה משום מקח וממכר בשבת.
מותר לקנות בימי החול מחבירו איזה חפץ אפילו המוכר עושה תנאי שלא יחול המקח אלא ביום השבת.

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן

תגובות (0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *