הרב אליהו רבי • פרשת בלק: איך מצליחים לנהל משפחה לתפארת?


שלום וברכה מורי ורבותי!

ערב שבת שלום, שבת פרשת בלק, ומה בפרשתנו?

בלק רואה את עם ישראל, והוא מתחנן לבלעם: “בוא ותקלל אותם”, בלעם מחפש במה לקלל והוא לא מצליח, במקום קללה יוצאות מפיו ברכות.

ומה הברכה המרכזית בה מפאר, מהלל ומשבח בלעם את עם ישראל?

“מַה טֹּבוּ אֹהָלֶיךָ יַעֲקֹב מִשְׁכְּנֹתֶיךָ יִשְׂרָאֵל” (במדבר כד, ה)- בלעם, עם העיניים הגדולות שלו, יודע תמיד להסתכל בחצר של האחר, בבית של האחר, בסלון, בספה, להציץ ולבדוק מה קורה שם, והנה הוא רואה את עם ישראל שאין פתחיהם מכוונים זה לזה.

עם ישראל לעולם לא יבנו אוהל פתח מול פתח, אלא תמיד פתח האוהל מימין יהיה לעומת גב האוהל משמאל, בכדי שאני לא אראה מה קורה בבית שלך, ואתה לא תראה מה קורה בבית שלי.

מה קרה בלעם? למה התלהבת כל כך?

אומר לך בלעם: “שים לב! בזמן שאני משקיע יחד עם רעייתו וילדיי להסתכל אצל כל השכנים מה יש להם ומה אין להם, יושב היהודי בביתו ומסתכל על אשתו ועל ילדיו, דן איתם ביחד מה צריך ומה לא צריך, ואיך ניתן לשפר את הבית ואת החיים המדהימים שלהם”.

“אנחנו שרפנו זמן על קנאה, תאווה וכבוד, והוא בזמן הזה בנה את הבית ואת החיים האישיים שלו. בזמן שאנחנו פיזרנו את האפשרויות בין כל השכנים, הוא מיקד את תשומת הלב בבית ובנה שלב אחר שלב את הנחת שלו”.

בזה קינא בלעם, תסתכל בצלחת שלך, תתמקד במשפחה שלך, ותראה איך משם יחד יוצרים את הישועה האמיתית, הישועה לחיים שלך, שלהם, והנחת של כל בני המשפחה.

ברכת שבת שלום ומבורך ממני ומכל הצוות החיזוק היומי העולמי, האוהב, מעריך, מוקיר, מעריץ, ומה לא?

וברוכים תהיו!

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן

תגובות (0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *