לחיות את הפרשה • פרשת חיי שרה: והנה החדשות… / הרב אלעזר פרידמן


“הסתכלו במפה של רוסיה ותחפשו את העיירה ראדין”, שח פעם הגאון רבי אלחנן ווסרמן זצ”ל: “יתכן ואחרי חיפוש מדוקדק, תמצאו נקודה זעירה הנושאת את השם הזה, וכך לכאורה ראוי להיות, הרי מי היא בכלל ראדין? כמה גגות רעפים שביניהם מפרידים רחובות מעוטרות בשלוליות ובוץ? ספק אם תמצאו את קלם, נובהרדוק, מיר, כולם הלא עיירות קטנות. מוסקבה היא עיר גדולה בהחלט, מאות אלפי בני אדם גרים בה, לה יש מקום של כבוד על מפת רוסיה! הלא כן?”
“אבל בשמים” אמר הצדיק, “בשמים ישנה מפה אחרת, בעלת קנה מידה אחר. במפה של השמים למוסקבה נתנו נקודה זעירה, ללנינגרד גם זה בקושי, אבל לראדין? – נתנו חבל ארץ אדיר! קלם, נובהרדוק ומיר גם הן מדינות ענק!”

“ומדוע? כי בשמים קנה המידה שונה! מודדים שם את הדבר על פי המשמעות הרוחנית שלו, על פי האיכות הנמצאת בו!”
*****

כמה בנים היו לאברהם אבינו?
שניים – יצחק וישמעאל!
האמת שלאברהם היו שמונה בנים!
יצחק, ישמעאל, זמרן, יקשן, מדן, מדין, ישבק, שוח.
על יצחק התורה מאריכה מאוד, על ישמעאל – פחות, ואלו לגבי הששה הנותרים – התורה הקדישה להם לא יותר מששה פסוקים: “ויוסף אברהם ויקח אשה ושמה קטורה, ותלד לו את… ולבני הפלגשים… וישלחם מעל יצחק בנו קדמה אל ארץ קדם”. זהו, בכך תם הסיפור של – רוב הבנים של אברהם אבינו!

התורה מלמדת אותנו כיצד להעריך את המציאות, לעיתים במציאות ישנם דברים שנראים גדולים מאוד, אבל האמת היא שהם חלולים, ריקים.
כמה דברינו אקטואליים בזמן האחרון, כאשר הרעש הפוליטי עובר את גבול הדציבלים המותר, כל אחד מן הצדדים מרעיש את העולם, מכנס כנסים, עורך תעמולה, רעש, בלאגן. “אני אוביל! הצד השני – שיתבייש לו!!!…” (לא נאריך בדברים בנושאים המתאימים יותר לבתי קפה מאשר לבמה מכובדת כמו אתר “מורשת מרן”).

ואילו “מן הצד” כביכול, ישנם לומדי תורה. ציבור ענק שיושב והוגה בתורת ה’, בלי פרסום, בלי תעמולה, מה הם עושים שמה כל היום, בבית המדרש המיושן שלהם? כלום…

ה”כלום” הזה הוא כלום ב”מפה” של העולם שלנו. במפה אמיתית יותר הקנה מידה הוא שונה. ב”חדשות” שלהם נושא הבחירות אינו מדובר בכלל. המהדורה המרכזית עוסקת בהתפעלות המתחדשת מידי יום בשמים מאותם לומדי תורה, שבשנת 2019 עוד יושבים בצל קירות בית המדרש ה”מיושן” ובכח לימודם מגינים על כולנו! (כולל על אלו המשמיצים אותם מעל כל במה אפשרית יומם ולילה…) – דבר הנחוץ כל כך במציאות המורכבת בה אנו חיים כאן.
קצת מהויטמין של “ויגבה לבו בדרכי ה'” לא יזיק לנו…

שלכם באהבה,
שבת שלום!

לתגובות הארות והערות f6503904@gmail.com
אלעזר פרידמן, יו”ר מכון “בהירות” – יעוץ וכלים לחיים אכותיים

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן

תגובות (2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *