המייל האדום

תרום עכשיו כדי להיות שותף בפעילות הארגון

העשייה שלנו

בשנת ה’תשע”א הוקם הארגון, במטרה להפיץ לכל העם את התורה והיהדות ברוח נכונה, ברוח של שלום ואהבה, אשר זוהי בעצם דרכו המופלאה של מרן רבינו עובדיה יוסף זצוקללה”ה. לאחר הסתלקותו של מרן רבינו הגדול זיע”א, הוסבה פעילות הארגון למען הנחלת מורשתו לדורות והפצת תורתו, ושמו של הארגון נחקק כ“המרכז למורשת מרן”.

העמותה עומדת תחת הכוונתו האישית של מנהיג הדור מרן הראשון לציון הגאון רבינו יצחק יוסף שליט”א, ובראשותו של הרב אליהו דניאל אוזן.

כארגון שחרט על דגלו להפיץ את מורשתו של מרן זיע”א, מפיץ הארגון גם את פסקיו ותורתו של בנו, הראשון לציון מרן הרב יצחק יוסף שליט”א, אשר נודע בכניעתו לפסקי אביו, ונצמד לדרכו הן בהלכה והן בהשקפה.

החזקת הציון הקדוש

המרכז למורשת מרן פועל למען תחזוק ציונו הקדוש של מרן, והנגשת המקום להמוני המתפללים ע"י תפעול תאורה לאורך שעות הלילה, ספריות עם ספרי מרן, סידורים ותהלים, מתקן נרות משיש מהודר, כסאות ונקיון המקום. 

פורטל התוכן הגדול על מרן

אתר האינטרנט "המרכז למורשת מרן" (בו אתם נמצאים עכשיו), מאגד בתוכו תוכן רב על מרן הרב עובדיה יוסף זלה"ה, הכולל בין היתר: שיעורים בוידאו, מאות קטעי עתונות שפורסמו על הרב עובדיה בימי חייו, פרוטוקולים של ישיבות מועצת הרבנות הראשית לישראל בימי כהונתו כראשון לציון, הספדים על הרב עובדיה יוסף, הלכה יומית, מאגר סיפורים ענק על מרן, שירים וקליפים שיצאו עליו בימי חייו ולאחר פטירתו, שידורים מהתקשורת – הטלוויזיה והאתרים השונים ששודרו על מרן. ועוד תוכן רב מעולמו של מרן המופק ע"י העמותה, מהלכותיו, מורשתו ותלמידיו. 

כמו כן באתר מובאים שיעורים, הלכות ועדכונים מעולמו של בנו וממשיך דרכו של מרן זצוק"ל מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א – נשיא המרכז למורשת מרן.

כמו כן, האתר מספק שירות מענה רבני לשאלות בהלכה על פי פסקי הרב עובדיה יוסף זלה"ה, לשאלת שאלות לחצו כאן

פורום מורשת מרן

בית מדרש וירטואלי לאורו ולאור תורתו של מרן, בו דנים בתורתו של מרן ותלמידיו, בשאלות תורניות העולות על הפרק, תוך שיתוף פעולה להעמקת הנצחת מורשתו של מרן. לכניסה לפורום הקליקו על הקישור הבא: forum.moreshet-maran.com



הלימוד היומי בתורת מרן

לאחר פטירתו של מרן, הקימה העמותה פרוייקט עולמי בו נלמדים מידי יום 2-3 הלכות מתוך ספריו של מרן, במסגרת התוכנית זוכים המשתתפים לסיים את כל הספרי "חזון עובדיה" (19 כרכים) ו"הליכות עולם" (8 כרכים) ב4 שנים. עשרות אלפי אנשים מרחבי הארץ והעולם מחוברים לפרויקט, ומקבלים את הלימוד אליהם ישירות במגוון אופציות (מייל, וואצאפ, ורשתות חברתיות נוספות). 

מכון הוצאה לאור

מכון תורני אשר באמצעותו יוצא לאור החומר התורני המופץ ע”י הארגון ברחבי הארץ והעולם, בעיקר בתורתו ומשנתו של מרן רבינו הגדול הרב עובדיה יוסף זצוקללה”ה. מיצירות המכון:

ספר הזכרון השנתי למרן "קובץ בית יוסף" בו מובאים עשרות רבות של כתבי יד וגנוזות נדירים של מרן, שהיו גנוזים במשך אלפי שנים, אוצר דינים היומי לאשה ולבת, הגדה של פסח מורשת מרן עם סיפור יציאת מצרים ממרן, מגילת אסתר ילקוט יוסף, אגרות הראשון לציון, ספר ילדים "מרן מספר", ועוד.

איגוד האברכים והקהילות

איגוד האברכים והקהילות בנשיאות מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א הוקם ע"י המרכז למורשת מרן בכדי לאגד תחת קורת גג אחת את האברכים ההולכים לאורו של מרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א לרומם את קרנם ולפעול יחד למען רווחתם הרוחנית והגשמית, ומונה למעלה ממאתים ועשרים כוללים וקהילות אברכים, המאגדים תחתם אלפי אברכים.

מרן מספר

פרויקט "מרן מספר" בסרטוני וידאו. סיפורים מתוך מאות שיעורים של מרן, ערוכים עם כתוביות, מוזיקת רקע סרטוני קישור נלווים, ומפיצים אותו לקהל הרחב. 

כהמשך לפרויקט יצא לאור ספר ייחודי לילדים, בו נכתבו חלק מהסיפורים בשפה ספרותית המונגשת לילדים, מלווים בציוריו של האומן האגדי אבישי חן.

הפקת והפצת מדיה על מרן ברשתות החברתיות

דעתו של מרן היתה להפיץ את התורה בכל האמצעים שניתן (כמובן בצורה כשרה), ועל כן עומל הצוות של המרכז למורשת מרן על הפקת תוכן ייחודי המופץ ברשתות החברתיות שלנו, ומשם הוא עובר הלאה לעשרות אלפי אנשים נוספים, ע"י אנשים שזיכוי הרבים חשוב להם. בין הפרוייקטים שלנו ניתן למצוא את: הלימוד היומי בתורת מרן, מרן היה אומר, זמני השבת לפי מרן, סרטונים ממרן ועל מרן, חשיפת הקלטות נדירות ממרן

הפקת ההילולא בציון

כאמון על הנצחת מורשתו, דואג "המרכז למורשת מרן" להילולא השנתית בציונו הקדוש, ולשם כך דואג למשאית המספקת שתייה קרה לעשרות אלפי העולים לציון הקדוש, הצללה בציון, מחיצות והנגשת המקום גם לנשים, ניקיון וסדר. 

משדר הזכרון השנתי

המשדר השנתי שלנו קנה לו שם של כבוד בציבור הרחב. זה הפך למסורת שביום הזכרון למרן מגיעים עשרות רבנים, תלמידים, בני משפחה ומקורבים של מרן למתחם השידור בציון הקדוש, ומספרים על דמותו הגדולה מכלי ראשון, לעשרות אלפי הצופים בשידור חי. 

פרויקט ייחודי זה מאפשר לנו גם לשמר לדורות הבאים סיפורים והנהגות שהציבור לא היה חשוף אליהם ללא המשדר המיוחד. 

סוכת הכנסת אורחים בציון של מרן

כמידי שנה "המרכז למורשת מרן" מקים סוכת הכנסת אורחים סמוך לציונו של מרן, לטובת אלפי העולים לרגל לעיר הקודש ירושלים. הסוכה פתוחה לאורך כל שעות היממה, ובה ניתן ליהנות מכיבוד קל ושתיה חמה וקרה. השוהים במקום נהנים מתצוגה אומנותית של תמונות מרהיבות מחייו של מרן, המוצגים בדפנות הסוכה בעיצוב מיוחד.



מרכז הלכה

המרכז למורשת מרן מספק גם שירותי בירור הלכות על פי פסקי מרן, בין אם באמצעות אפליקציית "חפש הלכה במילה" ובין אם באמצעות פרויקט "שאל את הרב", בו ניתן לקבל תשובות מרבני אדם הפוסקים על פי פסיקת מרן.

תוכניות לילדים להנחלת מורשתו

משחק טריוויה ״מורשת מרן״ הינו משחק קליקרים מחכים ומהנה, על קורות חייו של מרן רבינו עובדיה יוסף זיע״א, ופונה בעיקר לילדים, וגם למבוגרים שנהנים:)

למשחק הופקה גם חוברת תמציתית המנגישה לילדים את אורחות חייו של מרן.

תערוכת עיתונים וכתבי יד על מרן

המרכז למורשת מרן שואף לשמר את כל החומר התיעודי על מרן, ולהציגו לציבור הרחב, כדי להעביר את המורשת הלאה לדורות הבאים. לצורך כך עמלנו לערוך ולהקים תערוכת עיתונים וכתבי יד ניידת, מעולמו ומורשתו של מרן.

גליון שבועי ”מרן מאור ישראל”

גליון שבועי בתורתו ובמשנתו של מרן זיע”א, הכולל ביאורים ופרפראות על הפרשה ממרן זיע”א, כתבי יד ממרן, שאלות שנשאל מרן הראשון לציון רבינו יצחק יוסף שליט”א והתשובות שהשיב, הנהגות ממרן ועוד.

לקריאה מורחבת, ולקבלת העלון מידי שבוע למייל, לחץ כאן.

מערכת טלפונית עוצמתית

מערכת טלפונית המאפשרת לאלפי המאזינים לשיעוריו של מרן במגוון רחב של נושאים – 160 שלוחות לפי סדר השלחן ערוך, שידור חי וחוזר מהשיעור השבועי של הראש"ל מרן הרב יצחק יוסף שליט"א, שידור חי וחוזר מפינת ההלכה, ועוד שיעורים רבים.

רדיו ערוץ מרן - שידורי תורה ויהדות 24 שעות

רדיו המשדר דרך האינטרנט והטלפון שיעורי תורה ויהדות בעיקר במורשתו של מרן זיע”א, במשך 24 שעות ביממה.

להאזנה דרך האתר, לחץ כאן.

להאזנה לשידור דרך הטלפון, חייגו: 079-916-5000 (מחיר שיחה רגילה).

העתיד

יש לנו הרבה חלומות ותוכניות נפלאות להפקת פרויקטים עתידיים נוספים. 

אנו מזמינים אותך להתחבר למרן ולהיות חלק מהעמותה שלנו, אם זה בהתנדבות בתחום האהוב עליך, ואם זה על ידי תמיכה כספית שתעזור לנו לכבוש עוד ועוד יעדים להמשך מורשת מרן. 

>> מעבר לעמוד תרומות

יש לכם רעיונות לפרויקטים נוספים להנצחת מורשתו של מרן? דברו אתנו!

>> מעבר לעמוד צור קשר

הירשמו עכשיו לקבלת הגליון השבועי ”מרן מאור ישראל” בכל שבוע לתיבת המייל שלכם

תגובות

(1)

אתם עושים עבודת קודש. כל הכבוד לכם על הכל . ה ישלם שכרכם