האם היוצאים ידי חובה בברכת הגומל צריכים לעמוד?


בס"ד, ‏כב אלול תשע"ה

לכבוד היקר והנעלה, איש על העדה, כש"ת הרב אופיר בן סעדון שליט"א

שלום רב,

לענין ברכת הגומל, מי שבירך ברכת הגומל ונתכוון להוציא את חבירו, וחבירו שמע הברכה ואף הוא נתכוון לצאת, יצא י"ח, וכ"ש אם ענה אמן אחר חבירו. כמבואר בש"ע (סי' רי"ט ס"ה). ולכן כאשר רבים צריכים לברך הגומל, אחד עומד ומברך ומוציא את כולם, כמ"ש בנתיבי עם (עמ' ק"ט). וכן פסק בתורת חיים סופר. וראה להחתם סופר בספר הזכרון (עמ' כ"ה) שלאחר שנעשה נס לכל בני קהלתו כתב, וביום הכניסה עליתי לתורה וברכתי הגומל בלשון רבים, ואנשי הקהל שהיו עמו ענו אחרי בלשון רבים, מי שגמלנו כל טוב הוא יגמלנו כל טוב סלה. והשומעים המכוונים לצאת י"ח מהמברך אינם צריכים לעמוד, אלא רק המברך עומד ומברך.

בברכת התורה,

יצחק יוסף,

הראשון לציון הרב הראשי לישראל

ונשיא בית הדין הרבני הגדול

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

סט יביע אומר המלא - 11 כרכים
₪540.00

רכוש כעת

קובץ בית יוסף - שנת תשפ"א (גליון מו)
₪35.00

רכוש כעת

מפתחות לספרי הרב עובדיה - יביע אומר יחוה דעת וחזון עובדיה
₪65.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן

תגובות (0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *