הלימוד היומי בתורת מרן | יום רביעי כט שבט תשע”ח


הלימוד היום בספר הליכות עולם חלק ו | פרשת אמור – דברים היוצאים מן החי, הלכות ג-ו

מעוניין לקבל את הלימוד מידי יום למייל? לחץ כאן להצטרפות!

א. הבשר של מת ישראל אסור בהנאה מן התורה, והבשר של מת גוי, אף על פי שרבו המתירים אותו בהנאה, מכל מקום נכון להחמיר, כי מרן הש”ע פסק לאסור, ואנו קבלנו הוראות מרן, ומכל מקום במקום צורך גדול יש לפסוק כהמתירים.

ב. החולה בחולי שיש בו סכנה במחלה מסויימת אשר הרופאים אומרים שאין לו תקנה אלא אם כן יינק חלב מדדי אשה, יש להתיר לו לינק ממנה על ידי מחיצה בסדין, שתכניס ראש הדד דרך נקב שבסדין ומשם יינק החולה. אבל אם הוא חולה שאין בו סכנה אסור.

ג. אשה מניקה שחלה הבן היונק, והפסיק לינק, או שיש לה מכה בדדיה, והיא מצטערת מרוב החלב שבדדיה, מותר להביא אשה אחרת שתינק ממנה החלב ותפלוט, ואין לחוש למראית העין שיחשבו שהיא יונקת חלב בפיה, שהכל רואים שהיא פולטת אותו ולא נשאר בפיה חלב. ובזמנינו אפשר לשאוב החלב במשאבה המיוחדת לכך.

ד. תינוק היונק חלב, ובתוך כ”ד חודש פירש מלינק, אפילו כמה ימים, מותר אחר כך להחזירו לינק. אבל אם פירש מתוך בוריו אחר כ”ד חודש, במשך שלשה ימים מעת לעת, אין להחזירו, אלא אם כן חלה בחולי שיש בו סכנה, שאז מותר להחזירו לינק. ויש מתירים להחזירו לינק, אף אם חלה בחולי שאין בו סכנה. ויש מחמירים אם אין בו סכנה. וכשיש צורך בדבר יכולים לסמוך על המקילים.

להקדשת הלימוד לחץ כאן. 

מעוניין לקבל את הלימוד מידי יום למייל? לחץ כאן להצטרפות!

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן

תגובות (0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *