מרן הרב יצחק יוסף במסר ליום ירושלים תש”פ


היום (שישי) כח אייר תש”פ, חל יום ירושלים ה53. יום בו עשה הקב”ה ניסים לעמו ישראל, והציל אותם מחרב הישמעאלים.

הראשון לציון והרב הראשי לישראל מרן הגאון רבינו יצחק יוסף שליט”א, דיבר אודות יום זה בסוף “פינת ההלכה” המשודרת מידי יום שישי ברדיו כאן מורשת, ועולה כאן בשידור חוזר באתר “מורשת מרן”.

“אנחנו היום שמחים מזכירים את הניסים והנפלאות שנעשו לנו בארץ הקודש ובירושלים בפרט” פתח את דבריו.

בדבריו, ציין הראשון לציון שבאותו הזמן היה נער צעיר והיה פחד גדול לחיות בירושלים, כאשר קמו עלינו כל צבאות ערב ומיליוני ערבים מוסתים קראו להרג היהודים, כאשר בידיהם נשק חזק, ואילו היהודים בארץ ישראל היו מטי מעט. ראשי המדינה של אותה התקופה צפו שיהיו אלפי אלפים של הרוגים, ואף רצו להקים “בית קברות המוני” בשדרות רוטשליד תל אביב.

מרן הגר”י יוסף ציין, שבאותה העת, ישב אביו מרן רבינו עובדיה יוסף זיע”א במקלט, ולמד את מסכת יבמות הקשה יחד עם ידידו הגאון רבי בן-ציון אבא שאול זלה”ה, ועל כל הפגזה שהיתה, למדו תוספות נוסף.

“ביום שפרצה המלחמה בירושלים היינו כולנו בחייל וחלחלה, כל הלילה לא יכלנו לישון מההפצצות” אמר.

מרן הראשון לציון המשיך:

גבר עלינו חסדו, הקב”ה נתן כוח ביד החיילים שלנו ובסיעתא דשמיא ניצחו את האויב, ברור שהיו כאן ניסים ונפלאות, אמנם למעלה משבע מאות הרוגים שילמו בחייהם, וכאלפיים חמש מאות שנפצעו, אבל מה שהיה יכול להיות אין להשוות, היו לנו ניסים ונפלאות.

המלחמה הזו לא היתה כדרך הטבע, כל צבאות ערב באו עלינו, ברוך ה’ אנחנו “רבים ביד מעטים, רשעים ביד צדיקים”. יכלנו להם רק בתעצומות הנפש, שזה מה שחיזק את העם היושב בציון.

כאשר באים שפלי רוח, אנחנו באים בשפלות בלי גבהות הלב, בענווה, אנחנו זוכים לסיעתא דשמיא, אנחנו מנצחים את האויב.

הנביא זכריה אומר “ויען ויאמר אלי לאמר, זה דבר ה’ אל זרובבל לאמר, לא בחיל ולא בכח כי אם ברוחי אמר ה’ צבאות”, זה המסר החזק ביותר של היום הזה, יום ירושלים, צריכים לקחת אתנו לא גשמיות, לא הוללות, מסר של ביטחון בה’ יתברך, הודאה לה’ יתברך.

מה שמחזיק אותנו את עם ישראל בכל הדורות, זה הרוח, זאת התורה הקדושה.

כמה כואב הלב לראות למעלה ממליון ילדים שמתחנכים בבתי ספר שאינם שומרים תורה ומצוות, לא יודעים כלום מהתורה שלנו, לא יודעים כלום מהיהדות, לא התלמידים ולא המורים ולא המורות, הם בורים ועמי הארץ ביהדות שלנו, הם יודעים היסטוריה חשבון שאר מקצועות, יודעים, אבל ביהדות בורים ועמי הארץ, אח”כ גדלים פה דו אשר לא ידע את יוסף, דור שלא יודע כלום מהיהדות, דור שלישי ודור רביעי לאנשים שמנותקים מהיהדות.

הראשון לציון קרא: “צריך לפתוח את בתי הספר שאינם שומרי תורה ומצוות לאנשים שיבואו וירצו לפניהם, ויסבירו לתלמידים ולמורים מה זה היהדות שלנו”.

האזינו לדבריו המלאים של מרן הראש”ל:

להאזנה דרך הטלפון חייגו לערוץ מרן: 079-916-5000 שלוחה 35

 

 

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן

תגובות (0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *