שאלות רבות נשאל מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א. בימים האחרונים עכב המצב השורר בארץ נשאל מרן שליט"א שאלה מעניינת ואקטואלית בדין 'המצטער פטור מן הסוכה' שלח הרב עמרם סויסה שליט"א. "התושבים בעכו מטווחים והאזעקות נשמעות, והלחץ בציבור גדול, רציתי לשאול איך לנהוג בדין זה, האם לבנות סוכה מלכתחילה? האם חובה לישון בסוכה בימים אלו? ומי שאשתו איננה רגועה ומבקשת שישן בבית, האם פטור מן הסוכה? ובעניין אכילה בסוכה, למרות שהאזעקה לא הופעלה באותו יום, האם החשש מלשמוע את האזעקה ואת הטילים והיירוטים פוטרים את האדם מהסוכה."
מרן מנהיג הדור שליט"א במכתב תשובה מפורטת בשליטה מקיפה בכל פרטי הדינים מהסוגיה בגמרא, ראשונים והאחרונים ענה בטוב טעם איך אמורים להתנהג בחג הסוכות הבעל"ט באזור שיש בו טילים ואזעקות.
חלק מלשונו הקדושה של מרן: "ובנידון דידן ודאי שבצאתו מן הסוכה לא ינצל מן הצער, שהרי אותו החשש קיים גם כשיצא מהסוכה, ולכן חייבים לעשות סוכה ולישב בסוכה, ובפרט שבערים אלו גם לפי הוראות פיקוד העורף, מקיימים חיים כרגיל ויוצאים ובאים לקניות, ומסתובבים ברחבי העיר, ורק בזמן האזעקה נכנסים למקום מוגן קרוב, ובאמת אם במקום סוכתו עד למרחב המוגן הקרוב כגון חדר מדרגות וכדו', הוא יותר זמן מהנדרש להתגוננות באותו מקום, ויש התרעות שלשהות בסמוך למרחב המוגן באותה שעה, אז באותו הזמן של ההתרעות פטור מן הסוכה.
ולגבי שינה בסוכה ודאי שיהיה פטור בכי האי גוונא, שהרי לא תמיד ישמע את ההתרעה, וגם כשישמע עד שיקום ויגיע למרחב המוגן עלול להסתכן, ובבית הוא מוגן יותר, ולכן ישן בביתו, ובפרט אם אשתו אינה רגועה ועלולה להיכנס לחרדה ולא לישן, שאז דינו כמשמש לחולה שפטור מן הסוכה.
וביישובים סמוכי גדר שאין זמן התגוננות כלל, יעשו סוכה וישתדלו לאכול במהירות לכל הפחות כזית בלילה הראשון, ובשאר הימים בזמנים שפיקוד העורף לא מחייב שהיה בסמוך לחדרים מוגנים יאכל בסוכה אם אוכל כביצה פת, אבל בשאר זמנים פטור."
יש לכם מה לספר לנו בחדשות עולם התורה הספרדי? חושבים שיש אירוע שכדאי שנסקר? שלחו לנו למייל האדום.