סיכום הנאמר עד שיעור זה כאשר מסתכלים על הדף יש שתי הבחנות ראשוניות שיוצרים תשעה חלקים בדף כך:
א | ב | ג |
ד | ה | ו |
ז | ח | ט |
האותיות א.ב.ג. מראים על החשיבה של האדם רק שהאות א. מראה על חשיבה בעבר ב. מראה על חשיבה בהווה והאות ג. חשיבה על העתיד וכן האותיות ד.ה.ו. מראים על החלק החברתי וכן הרגשי וכנ"ל ד. עבר ה. הווה ו. עתיד וכן באותיות ז.ח.ט. יראו על המעשיות והיצריות של האדם עבר הווה ועתיד
לפני שנמשיך הלאה חשוב שנדע יש מחלוקת בין הגרפולוגים כיצד להתייחס לכתב האם בשיטת המאקרו דהיינו מסתכלים על כלליות האותיות וללא יורדים ספציפית לכל אות או שיש להתייחס גם למיקרו דהיינו לכל שינוי בכל אות אנחנו נלמד גם וגם אבל בשביל שנוכל להבין משמעויות של המיקרו חייבים להבין טוב איך מסתכלים על המאקרו כי הרעיון כן בנוי אחד על השני
סוגי האותיות מתחלקים לשלושה
- ט. ל. ף. צ. ץ.
- א. ב. ג. ד. ה. ו. ז. ח. י. כ. מ. נ. ס. ע. פ. ר. ש. ת.
- ק. ך. ן.
הסדר הראוי שיהיה זה איזון בין האזורים פירוש כל האותיות שבמחלקה 2 גודל כל אות צריכה להיות 3 מ"מ האותיות שבמחלקה 1 צריכות להיות גבוהות ממחלקה 2 ב-3 מ"מ והאותיות שבמחלקה 3 צריכות להיות ארוכות ב-3 מ"מ ללמטה
כאשר אדם כותב לפי זה הכלל זה מראה שהכותב יש לו איזון בכלל החיים והוא מונח בכל התחומים גם חשיבתי וגם חברתי וגם מעשי
אבל כאשר לדוגמה הכותב יכתוב ל' גבוהה מאוד לעומת השאר שאותם יכתוב נורמלי אז נדע שיש לו הרבה משיכה לחשיבה והוא גם אדם שיתכן ואוהב לימודים ויש לו גם שאיפות גבוהות ועוד (בהמשך כשנדבר על המיקרו הדברים יותר יהיו מבוארים)
ואם נראה שהכותב לא כ"כ מגביה את האותיות הגבוהות וגם את האותיות הנמשכות ללמטה איננו ממשיך אבל את האותיות האמצעיות הוא עושה אותם גדולות ויפות נדע שהכותב מאוד רגשי וחברתי
וכאשר האותיות שבמחלקה 3 יהיו ארוכות נדע שהכותב נמשך הרבה לעשיה וספורט וגם שייך שהוא נמשך אחרי יצריו
ובמקרה שהכותב עושה כל האותיות קטנות ללא שום פרופורציות יש לדעת שכאן יש בעיה שלכותב אין מקום שבו הוא מתבטא באישיותו ולפעמים הדבר יראה על הרס עצמי וזה תלוי באיך נראה כל אות האם ברורה או שהאותיות נראות חלשות ולפני שבירה (לפעמים בגיל ההתבגרות ובעיקר בבחורי ישיבות מאוד מצוי כתב קטן ושם זה יכול להיות הרבה בגלל יראת שמים ולכן אי אפשר למהר לומר לאדם שיש לו כאן חיסרון כי יש הרבה סימנים שחשוב לחבר ביניהם בכדי להגיד כך)