היום נלמד האם מותר לסגור את החלון שנכנסת ממנו רוח העלולה לכבות את נרות השבת?
א. תנור שמניחים בו חמין בערב שבת, וסותמים פיו בדף ושורקים אותו בטיט, מותר לסתור אותה סתימה בשבת כדי להוציא את החמין, מפני שסתימה זו אינה עשויה לקיום, ומותר לחזור ולסותמו. ואם יש בו גחלים לוחשות אסור לפותחו על ידי ישראל, אלא רק על ידי גוי, מפני שבפתיחת הסתימה נכנסת רוח ומבעירה את הגחלים, וכן אסור לחזור ולסותמו, שעל ידי כך הוא מכבה הגחלים, ואע"פ שאינו מתכוין, אסור, דהוי פסיק רישיה.
ב. בגד סינטטי שבשעת לבישתו או פשיטתו במקום אפל נראה שיוצאים ממנו כעין ניצוצות אש, מותר ללובשו ולפושטו בשבת, ואין בזה משום איסור הבערה.
ג. נר הדולק בבית והחלון והדלת פתוחים, והרוח נושבת, מותר לסגור אותם כדי שהנר ימשיך לדלוק כדרכו, ואין בזה שום איסור משום שהוא גורם המשכת הדלקתו, שאין מניעת הכיבוי בגדר ״הבערה״.