היום נלמד הלכות ציבור שנאנסו ולא קראו
א. שבת שהיו בו שתי פרשיות מחוברות, כגון ויקהל פקודי, וטעה השליח צבור שחשב שלא היו מחוברות, וקרא פרשת ויקהל בלבד, בשבת הבאה צריך לקרוא פרשת פקודי ופרשת ויקרא. ואף על פי שהם בשני חומשים נפרדים שפיר דמי.
ב. כשקוראים בשבת הפרשה של חובת היום, עם הפרשה הקודמת
שהחסירוה, אין מפטירים אלא הפטרה אחת, והיא השייכת להפטרת חובת היום.
ג. צבור שטעו בשנה מעוברת שפרשיות מטות ומסעי אינן מחוברות, והם היו סבורים שהפרשיות מחוברות, כמו ברוב השנים, אף על פי שבפרשה של חובת היום, שהיא פרשת מטות, לא קראו בה רק שלשה עולים, ובשבת חובה להעלות שבעה עולים, אף על פי כן יצאו ידי חובתם, שעל כל פנים הרי קראו שבעה עולים, ובשבת הבאה יחזרו ויקראו פרשת מסעי עם שבעה עולים.
(חזון עובדיה שבת ב')