היום נלמד הלכות דין אמירה לגוי'
א. אף על פי שהלכה רווחת שהמחלל שבת לצורך פיקוח נפש, כגון לבשל לחולה מזון טרי וכיוצא בזה, אסור לו מן התורה להוסיף על הבישול, כגון בשביל אדם חולה שאין בו סכנה, וכל שכן בשביל אדם בריא, דריבוי בשיעורין אסור מן התורה, מכל מקום גוי המבשל לחולה שאין בו סכנה, וכיוצא בזה, ורוצה להוסיף לצורך אדם אחר במקום
מצוה, הואיל ואיסור מלאכה על ידי גוי לא הוי אלא איסור מדרבנן, במקום מצוה אין איסור ריבוי בשיעורין על ידי גוי.
ב. דבר השנוי במחלוקת הפוסקים אם מותר לעשותו בשבת על ידי ישראל, אף שנפסקה הלכה להחמיר, מכל מקום מותר לעשותו על ידי גוי, דהוי בכלל ספק דרבנן להקל.
(חזון עובדיה שבת ג')
*להצטרפות לחצו כאן*
https://chat.whatsapp.com/CkImGJYP62CAhLBBsfTzeh