היום נלמד הלכות שימוש בדבר שחיללו עליו שבת – א
א. המבשל בשבת במזיד התבשיל אסור לו עולמית, ולאחרים מותר במוצאי שבת מיד. ואם נתערב תבשיל זה בתבשיל אחר כשר, ויש רוב כנגד התבשיל שנתבשל בשבת, מותר באכילה אפילו בשבת. ואפילו לאחרים יש להתירו בשבת, ואינו נחשב כדבר שיש לו מתירין שאינו בטל, שמתוך שלמבשל אין לו דין דבר שיש לו מתירין, שהרי אסור לו עולמית, גם לאחרים יש להתירו.
ב. אף על פי שהלכה רווחת כמרן שיש בישול אחר בישול בלח, מכל מקום מי שעבר והניח תבשיל של מרק שנצטנן על פלאטה חשמלית וחיממו חום שהיד סולדת בו, בדיעבד אין התבשיל נאסר משום מעשה שבת, שכיון שהדבר שנוי במחלוקת הפוסקים, ספק דרבנן להקל.
ג. חיילי צה״ל שעומדים על משמרתם גם בשבת, והובא להם בשבת במכונית מן הבסיס, אל המקום שנמצאים בו, תבשיל שנתבשל כל צרכו מערב שבת, והונח על פלאטה של שבת שישאר חם, מותר להם לאכול מן התבשיל החם בשבת.
(חזון עובדיה שבת ד')
*להצטרפות לחצו כאן*
https://chat.whatsapp.com/CkImGJYP62CAhLBBsfTzeh