היום נלמד הלכות מוקצה מחמת גופו
א. כל הכלים שנשברו אפילו בשבת, מותר לטלטל שבריהם, הואיל והיה עליהם תורת כלי, ובלבד שיהיו ראויים לאיזה מלאכה שהיא [ואם זרקם לאשפה בערב שבת אסור לטלטלם, כיון שבטלו מלהיות עוד כלי]. וכל שכן אם נשברו מערב שבת שאז כבר הוכנו לתשמיש אחר. אבל אם אינם ראויים לשום מלאכה, אסור לטלטלם.
ב. שברי כלי זכוכית שנשברו במקום שהולכים, אע"פ שאינם ראויים לאיזה מלאכה כלל, מותר לפנותם כדי שלא ינזקו בהם. אבל כלי חרס שנשברו שאינם מזיקים ע"י דריסת אדם עליהם, אין לטלטלם, אע"פ שכאשר בני אדם דורסים עליהם משתברים יותר, אין בכך כלום, כי הוא דבר שאינו מתכוין.
ג. כלי שנשברה ממנו חתיכה בשבת, אם החתיכה יכולה לשמש מעין מלאכתה הראשונה, מותרת בטלטול, אבל אם אינה ראויה למלאכתה הראשונה, אף על פי שהיא ראויה לתשמיש אחר, אסור לטלטלה. ואם נשברה בחול והיא ראויה לכסות בה כלי מותר לטלטלה
(חזון עובדיה שבת ג')