המליצו למשפחה ולחברים להצטרף ללימוד היומי בתורתו של מרן!
*להצטרפות לחצו כאן*
*היום נלמד האם מותר לצייר בשבת על האדים שבחלון?*
א. מזוזה שהיתה חסרה בסופה אות אחת, ועמד והשלימה בשבת, חייב.
ב. הכותב אות אחת בלבד (שלא בדרך השלמה לספר), עבר על איסור דרבנן.
ג. אסור מדברי סופרים לכתוב אותיות באצבעו שטבל אותה במשקים או במי פירות, בגון ביין ובמימי תותים שחורים, וכיוצא בזה, על גבי שלחן או לוח או קלף ונייר, אף על פי שאינו דבר המתקיים.
ד. אסור לכתוב באצבעו על חול או על אפר. וכן אסור לרשום אותיות על חלון של זכוכית בימי הקור כשיש עליו לחות מן הקור. ולהעביר קו בלבד על החלון מותר.
ה. נעלים שבסוליה שלהם חקוקות צורות או אותיות, ובדרך הילוכו על שלג או אדמת חול, נחרטים הצורות והאותיות בקרקע ונראים לעין, מותר ללכת בנעלים אלו בשבת, ואין לחוש משום איסור כותב, הואיל והנועל אותם אינו מתכוין לכתיבה, ודבר שאינו מתכוין מותר. ואף על פי שהוא פסיק רישיה, הואיל ואינו כותב אלא ברגליו דרך הילוכו, וגם אין הכתיבה מתקיימת, הוי פסיק רישיה דלא איכפת ליה בתרי דרבנן, הילכך משרא שרי.