המייל האדום

מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף ורבנים נוספים בחומרת איסור העלייה להר הבית עם תרגום לערבית

אתמול יום שלישי בעיצומו של יום תשעה באב, התבשרנו שוב על רמיסת המקדש על ידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. השר בן גביר שעלה להר הבית  וזאת חרף פסיקתם של כל גדולי ישראל האוסרים את העלייה להר.

מורינו ורבינו מנהיג הדור מרן הראש"ל יצחק יוסף שליט"א כבר חזר בדבריו באיסור העלייה להר כבר פעמים רבות. גם בשיעוריו השבועיים, במכתבים וכן בכינוסים. והדגיש מרן הרב שליט"א במיוחד את חומרת האיסור אשר העולים אל ההר מתחייבים כרת רח"ל.

הפעם ההתנהגות הנלוזה של השר בן גביר גרמה לסערה רבה ולחשש אמיתי מפני התגרות באומות העולם. בעולם הערבי צוטטו בכירים שהזכירו את העלייה להר, והתייחסו למעשה זה ש"המעשים הלא אחראיים האלה מוסיפים שמן למדורה ומתסיסים את המצב באזור כולו"

עוד דווח אתמול בערב שגורם בכיר בשב״כ פנה למורינו ורבינו מנהיג הדור הראשל״צ הגר״י יוסף שליט"א בבקשה שיפרסם אמירה חד משמעית נגד עליה להר הבית.

בסרטון שהתפרסם היום באתר היוטיוב של מערכת "מורשת מרן" עם כיתוב בערבית, הובאו דבריו של מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א ושל עוד ארבעה רבנים ופוסקים חשובים אשר מגנים את העלייה להר הבית.

מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א התבטא בחריפות ופנה ואמר: "אני קורא פה לאומות העולם אלה ששומעים ורואים אותנו, אל תראו את אותם שרי ממשלה כמי שמייצגים את עם ישראל, הם לא מייצגים את עם ישראל, רוב ככל היהודים בארץ ישראל ובעולם לא עולים להר הבית. בבקשה תפעלו להרגעת הרוחות, כולנו מאמינים באל אחד, ורוצים שלום בין העמים. אסור לתת לשוליים קיצוניים להוביל אותנו."

צילום מסך של מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א מתוך הסרטון

# צילום מסך של מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א מתוך הסרטון.

רבה של העיר העתיקה, זקן הפוסקים הגאון הרב אביגדור נבנצל שליט"א אמר גם "כל גדולים הרבנים חתמו כבר לא לעלות להר הבית, איסור גמור להיכנס להר הבית."

הגאון הרב שמואל בצלאל שליט"א חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבת פורת יוסף בעיר העתיקה, התבטא בנחרצות: רוב כרובה של פוסקי דורנו גדולי ישראל, אוסרים את הדבר הזה ואין לאף אחד ללכת ולעלות להר הבית.

הרב דוד כהן שליט"א חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת חברון תקף את העולים להר "יש לנו חיוב מחאה. קרה דבר שאי אפשר לעבור אליו לסדר היום, הני בריוני כפשוטו. שחיללו את המקדש בפרהסיה, אנשים שכביכול מתעטפים באצטלה של יראת שמיים, שכל כולו חילול המקדש חילול שם שמיים שאין דוגמתו, הולכים וגורמים לכך לגרות את היצרים, ולגרום לכך שיתנכלו ויזיקו ליהודים אחרים. חייבים למחות בהם מחאה נמרצת להתרחק מהם ולדעת שזה פסול וזה טרף".

הרב שמחה רבינוביץ' שליט"א בעל ה'פסקי תשובות' אמר גם בדבריו "חד משמעי אין בזה שום צד היתר, זה איסור מוחלט שתקף לכולם. ובוודאי שאנחנו צריכים לצאת ידי חובת מחאה על כל אלה שמזלזלים במצווה הזאת יהיו מי שיהיו. כמה גדולים שהם יהיו וכמה מפורסמים שהם יהיו זה דבר שצריכים להוקיע את העניין הזה ולאסור את הדבר הזה בצורה חד משמעית.

על פי הפרסומים מי שפנה לרבנים וביקש את התיעוד החריג, הוא ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון שעשה זאת לבקשת גורמי ביטחון שביקשו ממנו לגייס את ההנהגה הדתית להעברת המסר.

# הסרטון של הרבנים הגאונים שליט"א עם הכיתוב בערבית. צילום: באדיבות המצלם

כל זה מתווסף למכתב מחודש אלול התשכ"ז, עליו חתומים גדולי עולם, בתוכם מרן הגאון הרב עובדיה יוסף זיע"א, הרב משה לוי זצוק"ל, הרב בצלאל זולטי זצוק"ל, ועוד עשרות רבנים מכל החוגים.

שם נכתב: "אחר שזכינו בחסדי השי"ת שהר הקדש והמקדש חמדת ישראל נמצא ברשותנו, ורבים מהמון בית ישראל נוהרים לחזות עין בעין את מקום הקדש והמקדש, ויש מהם שנכנסים בשטח הר הבית אשר מדורי דורות אנו מוזרים ונמנעים מלהיכנס בכל שטח הר הבית כולו פן ניכשל ח"ו באיסור חמור בפגיעה בטהרת המקום הקדוש הזה.
זאת ועוד, ברבות הימים נעלם מאתנו המקום המדויק של המקדש וכל הנכנס אל שטח הר בית עלול להיכנס מבלי יודעים אל מקום המקדש וקדש הקדשים, ואז ייכשל באיסור חמור של כרת ח"ו. לפיכך אנו חוזרים ומזהירים על מה שהזהרנו מכבר שכל יהין איש ואשה להיכנס לכל שטח הר הבית, בלי הבדל דרך איזה שער שנכנסים בו, ומלבד עצם הזהירות מאיסור חמור זה של פגיעה בטהרת מקום הקדש והמקדש, יש גם מצווה רבה של מורא המקדש ושמירתו."

בחודש מר חשון תשע"ה מרן הגאון הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א והרב הראשי הרב דוד לאו שליט"א הוסיפו על מכתב זה: אנן שליחותייהו דקמאי עבדינן, להצטרף לקריאה הנאמנה הנ"ל, ולמזהיר ולנזהר ירבה שלומם כנהר. אמן.

לרבנים הגאונים שליט"א נוספו עוד כמאה רבני ערים וראשי ישיבות אשר חתמו על מכתב זה אשר אוסר את העלייה בצורה נחרצת.

#המכתב המלא

 

יש לכם מה לספר לנו בחדשות עולם התורה הספרדי? שלחו לנו במייל האדום או ל- netanelc99@gmail.com

תגובות

(0)

יום שישי, י״ט באב ה׳תשפ״ד

היום האתר מוקדש לע״נ

פלילה בת מיסה ע"ה

בחן את עצמך!

בוא לבדוק עד כמה אתה בקיא בתורתו
של מרן רבינו עובדיה יוסף זיע״א

כתבות נוספות

אחרונים באתר

היום לפני 11 שנה: מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א נבחר ברוב קולות לראשות לציון

י״ז באב ה׳תשפ״ד (יום רביעי)

חדשות עולם התורה

י"ז מנחם אב יום פטירת הרבנית נצחיה יוסף אשת חכם יעקב יוסף זיע"א

י״ז באב ה׳תשפ״ד (יום רביעי)

אחרונים באתר

גלריה: כנס היסוד בשכונת 'מתחם הסופרים' בהשתתפות הרב מסעוד בן שמעון שליט"א

י״ז באב ה׳תשפ״ד (יום רביעי)

הכל

שידור חי מהלויין – שיעורו השבועי של מנהיג הדור מרן הרב יצחק יוסף שליט"א

שבת

חדשות עולם התורה

קינות בוקר ט באב תשפ"ד בבית מדרשו של מנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א – ההקלטה המלאה

ט׳ באב ה׳תשפ״ד (יום שלישי)

יום שישי, י״ט באב ה׳תשפ״ד

היום האתר מוקדש לע״נ

פלילה בת מיסה ע"ה

בחן את עצמך!

בוא לבדוק עד כמה אתה בקיא בתורתו
של מרן רבינו עובדיה יוסף זיע״א

סינון לפי קטגורית מוצר (דף הבית)
עוד קטגוריות +
חיפוש קטגוריות...
סינון לפי קטגורית מוצר (דף הבית)

התחברו למורשתו של מרן!

הצטרפו אלינו במגוון הרשתות החברתיות כדי להישאר מעודכנים בכל התוכן החדש ביותר!

הירשמו עכשיו
לקבלת הלימוד היומי

וקבלו את ״הלימוד היומי״ בתורתו
של מרן בכל יום לתיבת המייל

הירשמו עכשיו
לערוץ היוטיוב שלנו

ותהנו ממגוון קטעי וידאו
ומדורים נבחרים מתוך האתר

הצטרפו עכשיו
לקבוצת הוואטסאפ

ותהנו ממגוון תכנים מחזקים
ומעניינים, בכל זמן ובכל מקום

כתבות שאולי פספסת

חדשות עולם התורה