גרפולוגיה • איך מתחילים להסתכל על כתב יד? / הגרפולוג דוד הלפר

צילום על ידי Helloquence on Unsplash


היום נתחיל לדבר על איך מתחילים להסתכל על כתב יד?

אז קודם כל כפי שהתחלנו להבין, יש משהו בכתב שאמור להיות מובן שכלית. לכתב יש סדר שעל פיו הוא הולך, והסדר נמצא במוחו של האדם. הראיה הגדולה לכך היא, שהרי כולנו למדנו בכיתה א’ איך צריך לכתוב, ופחות או יותר לכולנו הסבירו את אותו הדבר, איך כותבים ואיך צריך להיות הכתב. אם כן, מדוע אין כתב דומה לחבירו?! הדבר מכריח אותנו לומר שהכתב הוא ראי המוח, כי המוח הוא האחראי על משלוח הפקודות לכל אברי הגוף, והיד כותבת לפי הרגשת המוח ותפיסתו.

לפי דברים אלו נדע ונבין שעל הדף יש להסתכל שהוא הבמה של המוח היות וכך הסתכלות ראשנה היא שהדף מסמל גם עבר גם הווה וגם מחשבות על העתיד ולכן לוקחים את הדף ומחלקים אותו לחלוקה ראשונית כך:

ע ה ת

ע = עבר. ה = הווה. ת = עתיד.

[הערה: גם דף קטן יש לחלק כך, אבל עדיף לא לאבחן דף קטן, היות ומי שלא מנוסה יכול לטעות בזה הרבה].

מדוע אנו מחלקים כך את הדף? התשובה היא: משום שהמוח גורם לאדם לפעול מכמה סיבות:

  • בגלל העבר. דהיינו, מאורעות שהאדם עבר בעבר בצורה מסוימת, הן נחרטו במוח וגורמים לאדם להתנהג כך. לדוגמה, היה פעם ניסיון שנעשה ע”י חוקר בשם ג’ון ולסון שלקח ילד וביקש ממנו לגעת בכל מיני דברים. ברגע שהילד נגע בעור פרוותי הוא קיבל צעקה חזקה עם מכה על השולחן. הילד פיתח פחד מכל סוגי הפרוות, ולא היה מסוגל לגעת אפילו בבובות פרווה. הדבר מראה לנו שמקרים שעברנו בעבר גורמים לנו להתנהגויות שונות, הן במודע והן בלא מודע.
  • בגלל ההווה. דהיינו, היות והאדם חווה כרגע חוויה לכן הוא מרגיש כך. לדוגמה, אדם עצבני כרגע, אם הוא יכתוב דבר כלשהו – הכתב שלו יהיה יותר חזק ויראה על כך. למרות שיכול להיות שהכותב הוא אדם רגוע בטבעו.
  • בגלל העתיד. דהיינו, היות והאדם חושב משהו מסוים כלפיו לגבי העתיד, לכן הוא מתנהג אחרת. לדוגמה, אדם שרוצה להיות רב כשיהיה גדול, אזי כבר היום הוא ילך להשקיע את עצמו בלימוד התורה, וכן בכל מקצוע. ולכן גם העתיד מושפע מהכתב.

עד כאן להיום, להתראות בשבוע הבא.

 

קראו עוד בנושא גרפולוגיה:

>> מה היא גרפולוגיה?

>> כתיבת עברית ואנגלית, ומה שביניהן…

 

 

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן

תגובות (0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *