שלום בית • איך בונים תקשורת טובה בין בני הזוג? / הרב ישי מצגר


אחד הדברים החשובים בכל מערכת יחסים ובפרט בחיי הנישואין הוא תקשורת טובה.

הרבה בעיות נגרמות מחוסר הבנה של הדברים הנאמרים, ובעקבות כך נוצרים במשך השנים מחסומים שעוצרים את הקשר הזורם והמשוחרר שכ”כ חשוב בחיי הנישואין.

חשוב לדעת! לכל אדם יש את הדרך שלו לבטא את עצמו, מחשבותיו ורגשותיו, במיוחד אשה שכשאומרת דבר היא מנסה לבטא את מה שמרגישה, ולפעמים הדברים יוצאים בצורה שמקפיצה את הבעל. צריך להתרגל לא להתקיף ולהחזיר מיד, במיוחד שגם היא עצמה לא סגורה על הדברים, היא בעצם מודדת את הדברים אם הם מתאימים למה שמרגישה, ולכן צריך לשאול “למה את מתכוונת?”. הרבה פעמים מתברר שהיא מבהירה יותר מה רצתה להביע, ואז הדברים מסתדרים ורואים שזה לא נשמע כ”כ נורא כמו שזה היה בתחילה.

חשוב מאוד לקבוע זמן מיוחד, חוק ולא יעבור לדיבור, לא רק בין לבין הדברים שאנחנו עושים, אלא זמן שמוקדש כולו לשיחה רגועה.

החיים כל כך עמוסים והאנשים טרודים, ביום וגם בערב ישנם המון עיסוקים, ואז יוצא שאין זמן לדבר באופן רגוע. האישה צוברת הרבה דברים שמציקים לה, והיא מעוניינת לשוחח עם הבעל ואין לה את האפשרות לעשות זאת. אח”כ הדבר מתפרץ בכל מיני צורות.

זה יכול להיות זמן קבוע כל שבוע ביום מסוים או בשעה מסוימת, ולכל הפחות זמן שקובעים כל פעם מחדש, אבל העיקר שבני הזוג יודעים שיש זמן שכל אחד יוכל לדבר את מה שחושב ומרגיש וכו’, ועל ידי המחשבה וההשקעה בבנין הביית נזכה ל”זכו שכינה ביניהם”.

נכתב ע”י הרב ישי מצגר – מדריך חתנים ויועץ זוגי

מגוון ספרים חדשים בחנות שלנו מורשת מרן שופס. רכשו כעת!

ילקוט יוסף - פורים משולש, סדרת "מורשת מרן"
₪25.00

רכוש כעת

סט חזון עובדיה המלא - 19 כרכים
₪620.00

רכוש כעת

מעדני המלך - חלק ד - חינוך ילדים
₪45.00

רכוש כעת
למוצרים נוספים לחצו כאן

תגובות (1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *