היום נלמד הלכות לש
א. תבשיל מרק שנצטנן בשבת, ועדיין הוא חם קצת, שלדעת מרן יש בישול אחר בישול בלח, ואסור לחממו עד שתהא יד סולדת בו, יש אומרים שאסור לספרדי לומר לאשכנזי שיחמם לו אותו, אע״פ שהאשכנזים נוהגים כהרמ״א להתיר בזה, ויש מתירים. והמיקל בזה כשיש צורך בדבר יש לו על מה שיסמוך, כיון שהאשכנזים יוצאים ביד רמ״א וסומכים בזה על היתר הרמ״א.
ב. המבשל בשבת בחמי טבריא פטור, שאין חיוב בישול מן התורה אלא כשמבשל באש, או בתולדת האש, כגון מים שהוחמו באש, והגיעו ליד סולדת בו, המבשל בהם ביצה חייב. ואסור מדברי סופרים לבשל בתולדת חמה, שגזרו על הבישול בתולדת חמה משום תולדת האור (שבת לט.). כגון מים שהוחמו מאד בשמש, אסור מדרבנן לבשל בהם ביצה וכיוצא בהם, אבל בחמה עצמה כגון ליתן ביצה בחמה, או לתת מים בחמה כדי שיוחמו מותר.
(חזון עובדיה שבת ד')
*להצטרפות לחצו כאן*
https://chat.whatsapp.com/CkImGJYP62CAhLBBsfTzeh