המליצו למשפחה ולחברים להצטרף ללימוד היומי בתורתו של מרן!
*להצטרפות לחצו כאן*
*היום נלמד האם צריך לחנך את הילדים לא לנעול נעלי עור בתשעה באב?*
א. מותר לעמוד בתשעה באב על כרים וכסתות של עור להגן מפני הצינה וקושי הקרקע. ובשעת התפלה לא יעמוד על כרים וכסתות ויתפלל, שנראה כמתגאה.
ב. קטנים שלא הגיעו למצות, מותרים בנעילת הסנדל בתשעה באב. ומכל מקום טוב לחנכם שינעלו נעלים שאינם של עור.
ג. מנעל של עץ שיש בראשו רצועת עור (הנקרא קבקאב) מותר ללובשו בתוך ביתו, כי אין הרצועה אלא כדי שיאחז ברגלו, ולא להגן.
ד. ההולך ברגליו דרך רחוקה, מותר בנעילת הסנדל, כי טורח וצער הוא ללכת יחף בדרך רחוקה. אבל כשהולך לשדה הסמוכה לעיר, אסור. והנוסע במכונית או בעגלה, אסור בנעילת הסנדל,
ה. ההולך במקום שהגוים דרים שם, יש מתירים ללכת עם נעלים, מפני שמלעיגים הגויים על ישראל שהולך יחף. אבל מרן הבית יוסף כתב, שלענין מעשה אין להקל בדבר.