היום נלמד גוי שהדליק אור לישראל בשבת, כשהיה כבר אור דלוק
א. אם היה נר דולק בביתו של ישראל, ובא נכרי והדליק בצדו נר נוסף, מותר לישראל להשתמש לאורו כל עוד הנר הראשון דולק, אבל לאחר שכבה הנר הראשון, אסור להשתמש לאור הנר השני.
ב. וכן אם הנר שהדליק הנכרי היה רחוק מן הנר הראשון, אסור להשתמש לאור הנר שהדליק הנכרי.
ג. וכן אם היתה מדורה דולקת מערב שבת, ובא נכרי והוסיף עצים על המדורה בשביל ישראל, מותר לישראל להתחמם כנגד המדורה, כל עוד העצים הראשונים דולקים, עד לאחר שיכלו כל העצים הראשונים.
ד. אדם שאמר לעבדו הנכרי ללכת עמו, והדליק העבד נר, אף על פי שגם העבד צריך לאורו, אין זה נחשב לצורך הנכרי, כיון שעיקר ההליכה היא לצורך ישראל. ודוקא להשתמש לאורו אסור, אבל ללכת לפי תומו רשאי, שאין זה משתמש לאורו. ואינו מחוייב לעצום עיניו או לבטל הליכתו.