היום נלמד הלכות מוקצה מחמת גופו
א. כדור שעשוי למשחק, אין עליו תורת כלי, והרי הוא מוקצה, וכמו שפסק מרן בשלחן ערוך (סי׳ שח סעיף מה). והרמ״א בהגה כתב, שיוצאי אשכנז נהגו להקל, ובלבד שלא ישחקו בו על גבי קרקע, כדי שלא לבוא לחשש השוואת גומות. וכתבו האחרונים, שהכדורים שבזמנינו המיוצרים מתחילתם לשם משחק, אין עליהם תורת מוקצה, ומותר לתת אותם לקטנים [שלא הגיעו לחינוך] לשחק בהם על קרקע מרוצפת שבבית, או על השלחן.
ב. מותר להרשות לבניו הקטנים שלא הגיעו למצות לשחק בשבת באבני פלא (לגו), שמחברים אותן זו בזו ועושים צורת מגדל וכיו״ב, וחוזרים ומפרקים אותם בשבת.
ג. הקמח הואיל ואינו ראוי לאכילה, הרי הוא מוקצה. וכן עיסה שעודנה בצק, הרי היא מוקצה, ואסור לטלטלה בשבת.
(חזון עובדיה שבת ג')